HDMI-kabel PS3

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartjuhh8

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2008
Hoi,

Ik ben op zoek naar een HDMI-kabel om mijn ps3 aan te sluiten aan mijn tv.
Nu kom ik kabels tegen van 1 euro 35 maar ook kabels van 70 euro.
Zit er groot verschil tussen dit soort kabels en wat heb ik nodig voor goed beeld voor mijn PS3?

Bijvoorbaad dank,

Met vriendelijke groet,
Bart

keuze

hangt er vanaf :) , om het beste qua connectie moet je alle sins goud gelaagde connectors hebben , daar naast is het aan jou van hoe lang , meeste HDMI-kabel kunnen over weg met hoogste resolutie, maar best toch eens nakijken.

Heb zelf bij de Dixons een kabel van Bandridge gehaald (€25,-), prima ding en niet heel duur.

Heb zelf bij de Dixons een kabel van Bandridge gehaald (€25,-), prima ding en niet heel duur.

Ja het is inderdaad altijd moeilijk welke HDMI kabel het beste is. Ik heb er laatst één bij Safety Parts gekocht, daar hadden ze ook veel keus.

Ik vraag me ook zeer af of die vergulde connectoren, super isolatie etc. ook echt bijdragen aan een beter beeld. Bij analoge signalen kan ik me dat wel indenken, maar bij digitaal ligt dat anders. De 1 of 0 komt wel of niet over.
Daarom ook de keus voor de bandridge. Beetje geïsoleerd en stevig, maar niet overdreven.
Als die kabels dusdanig zijn geïsoleerd dan zijn ze (meestal) ook lastig te buigen,geleiden hoe je het ook wilt noemen. Heb hier nog een SCART-kabel liggen ter dikte van een boompje. Metale connectoren, dikke isolatie. Maar probeer die maar eens een hoekje om te prutten, jah erg handig. Maar wel goed beeld :p

Bij Scart ligt het eigenlijk anders, daar moeten 21 kabels door, heb je een dunne scartkabel dan is het vaak een 9pins... Maar ik ben het met je eens, het is een ramp om een scartkabel te buigen en om hem fatsoenlijk weg te werken. Maar goed, scart behoort inmiddels tot het verleden...

Wat betreft HDMI, je Bandridge aankoop is een goede keus. Ik heb toevallig voor Micromel gewerkt (de Nederlandse importeur van Bandridge).

Overigens heb je gelijk als het gaat om doorsturen van digitale signalen. Die komen aan of niet. Dus zou in principe iedere HDMI kabel moeten voldoen. Waar mensen echter geen rekening mee houden, is dat er tegenwoordig zoveel apparaten zijn die met verschillende kabels onderling verbonden zijn. Een grote hoeveelheid kabels bij elkaar die niet tot slecht afgeschermd zijn, kunnen storen op elkaar of op het toestel waarop ze aangesloten zijn. Dan doet de niet-afgeschermde HDMI kabel het wel perfect, maar stoort deze op de andere kabels.

Ik heb het hier gehad met een beamer van Sanyo. Die zijn perfect maar heel gevoelig. Ik had een hoop kabels getrokken en alles netjes weggewerkt, schiet die beamer telkens op een soort beveiligingsstand. Maar omdat ik kabels van 10 meter stuk nodig had (SVHS, RCA, Component (2x), HDMI (2x), heb ik daar eigenlijk op bezuinigd. Vorige week alles vervangen voor afgeschermde kabels, waaronder voor HDMI:

http://www.safetyparts.nl/webwinkel/CABLE-5570-1,5.html

Werkt nu perfect!

Waar ik ook eigenlijk wel benieuwd naar ben AlexBr is het spul wat o.a. bij de Mediamarkt ligt, HQ, Vivanco en König. Vroeger waren dat echt van die happyhongkong producten, maar tegenwoordig ziet het er prima uit. Zijn dit nu inderdaad producten die het waard zijn om te kopen ? Dit omdat jou link verwijst naar een König.

tja... twijfelgevalletje...
Het is zo dat de apparatuur de afgelopen jaren natuurlijk enorm in prijs gedaald is. Vroeger kostte een goede dvd-recorder 800 euro en dan is een goede kabel van 60 of 70 euro prima te doen. Tegenwoordig vind ik het persoonlijk onzin om bij een dvd-recorder van 200 euro een HDMI kabel te kopen van 80 euro.

Als ik dan kijk naar de kwaliteit van bijvoorbeeld Konig kabels (wel dan die kabel in de link), dan vind ik het een HDMI kabel van 22,99 een acceptabele prijs. Konig en Vivanco zijn op zich ook niet slecht van kwaliteit en absoluut vergelijkbaar met Bandridge.

HQ is een ander verhaal, maar goed die zijn gewoon goedkoop. Kijk maar eens op Safety Parts, ik heb er inmiddels veel gekocht en de prijzen vallen daar absoluut mee.

Zelf eventueel nog op zoek naar een setje component + audio.
Heb nu namelijk een DVD/HDD recorder. Zit nu via een SCART (goede kabel) aangesloten. Zou het het waard zijn denk je om dit om te zetten naar component + audio ?
TV is HD ready LCD met analoog signaal en een versterker er tussen aangezien ik op zolder zit.

Altijd zinvol... Bij component wordt de decoder van je DVD/HDD recorder gebruikt. De kleuren worden daar zeg maar gedecodeerd en apart per kleur aangeleverd bij de TV. Bij Scart wordt alles samengeperst en door de Scart richting de TV gestuurd. Je TV pakt het vervolgens weer uit en geeft het RGB weer. Mijn advies is absoluut een component kabel te gebruiken, zeker m.b.t. ondertiteling en menu schermen ga je het duidelijk zien (mits je natuurlijk een goede TV hebt).

Bedankt in ieder geval. Vermoedde het zelf ook al, maar bevestiging is altijd leuk :D
TV is een Samsung LE26R82B.
Nieuwe Xbox 360 gehaald incl. HDMI dus de component is mooi vrij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan