Bij Scart ligt het eigenlijk anders, daar moeten 21 kabels door, heb je een dunne scartkabel dan is het vaak een 9pins... Maar ik ben het met je eens, het is een ramp om een scartkabel te buigen en om hem fatsoenlijk weg te werken. Maar goed, scart behoort inmiddels tot het verleden...
Wat betreft HDMI, je Bandridge aankoop is een goede keus. Ik heb toevallig voor Micromel gewerkt (de Nederlandse importeur van Bandridge).
Overigens heb je gelijk als het gaat om doorsturen van digitale signalen. Die komen aan of niet. Dus zou in principe iedere HDMI kabel moeten voldoen. Waar mensen echter geen rekening mee houden, is dat er tegenwoordig zoveel apparaten zijn die met verschillende kabels onderling verbonden zijn. Een grote hoeveelheid kabels bij elkaar die niet tot slecht afgeschermd zijn, kunnen storen op elkaar of op het toestel waarop ze aangesloten zijn. Dan doet de niet-afgeschermde HDMI kabel het wel perfect, maar stoort deze op de andere kabels.
Ik heb het hier gehad met een beamer van Sanyo. Die zijn perfect maar heel gevoelig. Ik had een hoop kabels getrokken en alles netjes weggewerkt, schiet die beamer telkens op een soort beveiligingsstand. Maar omdat ik kabels van 10 meter stuk nodig had (SVHS, RCA, Component (2x), HDMI (2x), heb ik daar eigenlijk op bezuinigd. Vorige week alles vervangen voor afgeschermde kabels, waaronder voor HDMI:
http://www.safetyparts.nl/webwinkel/CABLE-5570-1,5.html
Werkt nu perfect!