hdmi kabel tussen laptop en tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henkdeboss

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2009
Hoe krijg ik verbinding met een hdmi kabel tussen mijn laptop en home cinema set.
Ik heb een Toshiba Satellite L500-1ZP laptop en een Philips HTS 3357 home cinema set . Als ik deze apparaten verbind met de HDMI kabel gebeurd er niets , wie weet hier meer van .

Ik wil dus films en muziek vanaf de laptop via mijn home cinema set op mijn tv bekijken . Ik heb een JVC LT-32P80BU tv .

al eens geprobeerd wanneer die insteekt om projector in te schakelen? Gemakkelijk via de windowstoets+ P.
Over welk OS spreken we?

Hallo , ik heb Windows 7 .

Ik had al gedaan . Beeldscherm , Verbinding met projector maken , Dupliceren .

Dan gebeurt er niets.

Ik heb beeld en geluid als ik de laptop via de HDMI kabel aansluit met mijn tv . Maar kan dan het geluid niet afspelen via mijn Home cinema set , en dat wil ik graag !! Graag iemand die mij dit kan uitleggen.

Staat het toevallig niet in de handleiding van het toestelletje?

(Gewoon informatief om zelf te weten, wat is het verschil daartussen van rechtstreeks en home cinema set?)

Ik heb de hele handleiding door gekeken , en dat kan ik er niet in vinden . Helaas.

Eventueel FN + F5? het is het proberen waard...
Anders zou ik het ook niet weten helaas...

Je home cinema set.. is dat zo een dvdspeler met een 5.1 systeem in 1? (zonder aparte versterker)
Als dat zo is, dan weet ik je probleem al.

De home cinema set speelt geluid van de dvdspeler af. Het signaal gaat van de dvdspeler naar de speakers, niet vanuit de tv.
HDMI OUT vanaf je dvdspeler, naar je tv TOE (voor het beeld en in sommige gevallen ook geluid)
Dus het gaat van je dvd speler naar je tv TOE. Die kabel kan niet andersom verkeer ontvangen.

Bij mij is het ook zo een geval. Maar ik heb allang ook een stereokabel (2 kabels, rood en wit) vanuit de tv naar de dvdspeler. Sindsdien kan ik ook de 5.1 systeem luisteren tijdens playstation (ps2) spelen, of tijdens gewoon tv kijken. Ik hoef dan alleen de dvdspeler aan te doen en op AUX zetten. (het aux knopje)

Het gekke is: ik krijg meestal gewoon geluid uit alle 5 speakers. Terwijl het een stereo kabel is. Bij sommige PS2 spellen kan je in de spelopties kiezen voor Pro Logic. Daarmee is het geluid n�g geweldiger. Het zal wel geen echte 5.1 kwaliteit zijn, maar het is voor mij gewoon prachtig geluid uit de gehele 5.1 set.

Je moet wel goed kijken naar de ingangen van je tv. Want de mijne heeft 2 keer die 2-kabel ingang voor rood+wit. Ik moet weer even kijken in welke van die 2 hij zit. Volgens mij heet ie aux-out ofzo. En dan bij de dvd speler aux-in. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

PS: Je hebt toch niet toevallig de fout gemaakt een HDMI kabel tussen de tv-ontvanger/decoder en de home cinema set te doen? Dat is namelijk niet handig. De handigste setting is een hdmi kabel tussen je TV en de tv-ontvanger/decoder EN eentje tussen de tv en de home cinema set. Dan hoef je alleen een stereokabel tussen de tv en home cinema set te doen zoals ik net heb uitgelegd, dan kan je met ALLE apparaten de home cinema set gebruiken. Gameconsoles, laptops, tv-kijken, alles. (maar dan moet die laptop wel aan de tv aangesloten zijn natuurlijk). Alles wat je aan de tv aansluit dus ook camera's enzo, kan je dan via de 5.1 set horen. Hoef je alleen de aux knop te drukken van de dvdspeler.

Ik heb maar even snel in visio een tekening gemaakt voor je :
sethy.jpg

Dus alles op de normale manier van apparaat naar tv, maar dan een stereokabeltje tussen tv en home cinema. Dan kan je de 5.1 set voor alles gebruiken. Gewoon de dvdspeler aandoen en op aux zetten.

Laatst bewerkt:
Hallo , ik heb een stereo kabel tussen mijn home cinema set en de tv aangesloten , nu dan als ik op de aux druk dan heb ik nu wel geluid van de analoge tv [ had ik niet ] en nu ook via aux geluid van de UPC box [ ook nog via tv knop op mijn home cinema set , normale situatie ] .

Maar niet het geluid van mijn laptop . [Wel geluid van mijn laptop via de gewone tv boxen , maar dat had ik voor de stereo kabel ook al .]

Ik heb mijn UPC box via een dubbel afgeschermde scartkabel verbonden met mijn tv .
Ik heb mijn home cinema set via een scartkabel verbonden met mijn tv .
En nu dus mijn home cinema set en de tv met een stereo kabel verbonden [ aux ]
Mijn laptop heb ik via een hdmi kabel aan mijn tv verbonden .

Ik heb maar 2 hdmi aansluitingen op mijn tv , vandaar de scartkabels .

Laatst bewerkt:
Hallo , ik heb een stereo kabel tussen mijn home cinema set en de tv aangesloten , nu dan als ik op de aux druk dan heb ik nu wel geluid van de analoge tv [ had ik niet ] en nu ook via aux geluid van de UPC box [ ook nog via tv knop op mijn home cinema set , normale situatie ] .

Maar niet het geluid van mijn laptop . [Wel geluid van mijn laptop via de gewone tv boxen , maar dat had ik voor de stereo kabel ook al .]

Ik heb mijn UPC box via een dubbel afgeschermde scartkabel verbonden met mijn tv .
Mijn laptop heb ik via een hdmi kabel aan mijn tv verbonden .

Ik heb maar 2 hdmi aansluitingen op mijn tv , vandaar de scartkabels .

Dus op elke source waar je je tv op zet krijg je geluid uit de cinema set als je die op aux zet?
Maar als je de tv source op die van de laptop zet, dan niet? Ook al staat die cinema set op aux? Als je het op aux zet zou de cinema set gewoon het geluid moeten geven van op wat er op dat moment op je tv is. Dus als je de laptop beelden ziet op je tv, zou je op dat moment geluid van je laptop op je cinema set horen als die op aux staat.

Ik heb wel HEEEL benieuwd.. als je een hdmi kabel tussen de cinema set en de tv doet. Of het dan wel lukt. Hoe jij het uitlegt, lees ik dat je maar 1 hdmi kabel gebruikt. HDMI is sowieso het allerbeste en is de toekomst.

Laatst bewerkt:

Mijn laptop heb ik via een hdmi kabel aan mijn tv verbonden.

!! En nu dus ook een hdmi kabel tussen mijn tv en de home cinema set !!

En helaas . Ik moet je teleurstellen , ik heb een hdmi kabel tussen mijn tv en home cinema set gedaan , en er is niets veranderd. Nog steeds geen geluid vanaf de laptop via mijn home cinema set. Helaas !! Ik heb het nu geprobeerd met de hdmi kabel alleen ertussen . Had ik helemaal geen geluid , en met de scart kabel en stereo kabel erbij hetzelfde als gisteren !!

Laatst bewerkt:

Mijn laptop heb ik via een hdmi kabel aan mijn tv verbonden.

!! En nu dus ook een hdmi kabel tussen mijn tv en de home cinema set !!

En helaas . Ik moet je teleurstellen , ik heb een hdmi kabel tussen mijn tv en home cinema set gedaan , en er is niets veranderd. Nog steeds geen geluid vanaf de laptop via mijn home cinema set. Helaas !! Ik heb het nu geprobeerd met de hdmi kabel alleen ertussen . Had ik helemaal geen geluid , en met de scart kabel en stereo kabel erbij hetzelfde als gisteren !!

Oke dan weet ik het ook niet meer. Het zou het gewoon moeten doen. Het probleem ligt ergens anders. BTW: de scart kabel tussen de tv en home cinema kan je weghalen als je al een hdmi kabel tussen die 2 hebt.

Oke dan weet ik het ook niet meer. Het zou het gewoon moeten doen. Het probleem ligt ergens anders. BTW: de scart kabel tussen de tv en home cinema kan je weghalen als je al een hdmi kabel tussen die 2 hebt.

Ik kan de scartkabel dus niet weg halen !!

Het vreemde is als ik de scartkabel eraf haal heb ik nog geluid via aux , maar als ik de stereo kabel eraf haal heb ik helemaal geen geluid meer via de home cinema set op de tv . Behalve als ik een DVD afspeel , dan heb ik wel geluid via alleen de hdmi kabel .

Dus DVD met alleen HDMI kabel werkt gewoon
Maar niet als ik tv UPC digitaal kijk via mijn Home Cinema Set en het geluid via de HDMI kabel stuur , geen geluid , als ik de stereo kabel erbij aansluit heb ik wel geluid via aux , en als ik dan de scartkabel erbij aansluit heb ik geluid via aux en de tv knop . Rara hoe kan dit ??

Maar nog steeds alleen geluid van de laptop via de tv en niet via mijn Home Cinema Set !!

Laatst bewerkt:

Ik kan de scartkabel dus niet weg halen !!

Het vreemde is als ik de scartkabel eraf haal heb ik nog geluid via aux , maar als ik de stereo kabel eraf haal heb ik helemaal geen geluid meer via de home cinema set op de tv
. Behalve als ik een DVD afspeel , dan heb ik wel geluid via alleen de hdmi kabel .

Dus DVD met alleen HDMI kabel werkt gewoon
Maar niet als ik tv UPC digitaal kijk via mijn Home Cinema Set en het geluid via de HDMI kabel stuur , geen geluid , als ik de stereo kabel erbij aansluit heb ik wel geluid via aux , en als ik dan de scartkabel erbij aansluit heb ik geluid via aux en de tv knop . Rara hoe kan dit ??

Maar nog steeds alleen geluid van de laptop via de tv en niet via mijn Home Cinema Set !!

Kan je het vetgedrukte nader uitleggen? Ik snap niet precies wat je bedoeld.

Sorry , ik bedoelde dat de situatie dus eerst was HMDI + Scartkabel + stereo kabel alle drie eraan [ tussen tv en home cinema set ] . En dan eerst de scartkabel eraf gehaald . dan heb ik nog geluid via de aux uitgang . Maar als ik dan de stereo kabel eraf haal heb ik helemaal geen geluid meer via de Home Cinema Set .

Dus dan moet ik denk ik de HDMI kabel en de stereo kabel ertussen laten .

Laatst bewerkt:
Sorry , ik bedoelde dat de situatie dus eerst was HMDI + Scartkabel + stereo kabel alle drie eraan [ tussen tv en home cinema set ] . En dan eerst de scartkabel eraf gehaald . dan heb ik nog geluid via de aux uitgang . Maar als ik dan de stereo kabel eraf haal heb ik helemaal geen geluid meer via de Home Cinema Set .

Dus dan moet ik denk ik de HDMI kabel en de stereo kabel ertussen laten .

Juist die 2 wel. Maar scart kabel hoeft niet. Stereokabel moet er inderdaad tussenblijven om het geluid van je andere apparaten ook op de home cinema te krijgen. (alle apparaten die je op de tv aansluit). Want normaal gesproken is alleen de dvd-speler met de home cinema. Omdat het een set is.

Tot zo ver alles gedaan , alles op deze manier aangesloten , maar ik heb nog steeds geen geluid van mijn laptop via mijn home cinema set , wel van mijn laptop via mijn tv boxen . Wie kan mij helpen ?? Henkdeboss

Jammer dat het niet kan worden opgelost , is er dan niemand die een idee heeft ?? Henkdeboss

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan