HDMI kabel tussenstuk of AV kabels

Status
Niet open voor verdere reacties.

rednas16

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2010
Geachte,

ik zou graag mijn ipad 2 aan de tv aansluiten. nu had ik de twijfels zou ik een hdmi tussenstuk kopen of de component-AV-kabel?

waarom twijfel ik ? omdat ik die component AV-Kabel ook nog aan mijn surround system van mijn computer kan koppelen en dat gaat spijtig genoeg niet met de hmdi uitgang.
maar HDMI heeft wel hd beeld

Groeten Rednas

Laatst bewerkt:
met die hdmi heb je waarschijnlijk wel geluid op je tv
je zou dus ook de surround set kunnen aansluiten op je tv
of misschien een audio splitter kopen dat je een kabel naar de tv en naar de computer hebt vanaf je surround set

het ligt er dan natuurlijk wel aan of dat mogelijk is en of de surround set zich in dezelfde kamer bevind

het is maar net wat je wil

goed geluid of scherp beeld

het is inderdaad of of, maar ik kan niet kiezen daarom deze post

Laatst bewerkt door een moderator:
Ligt denk ik ook een beetje aan de grote van je tv, hmdi (scherper beeld) lijkt me belangrijker op een tv van 1 meter 30 dan eentje van 81 cm.

ja je wil neem ik aan toch niet dat wij voor jou gaan kiezen :)
want die keus lijkt me namelijk persoonlijk
ik zelf ga voor beter beeld ... je kan altijd nog een surround set aansluiten op je tv
alleen weet ik dus niet zeker of die hdmi voor de ipad ook geluid door laat naar de tv
het is ook een beetje de vraag waar je het voor wilt gebruiken ... ?
als je denk van die kwaliteit maakt me niet zo heel veel uit en je wil liever goed geluid ga dan voor een av aansluiting
maar aangezien je die dan ook door moet trekken naar je surround set
kan je net zo goed zorgen dat de surround set op de tv en computer is aangesloten

Laatst bewerkt:
btw... zou je voor de hdmi optie gaan dan zou t heeeeeeeel fijn zijn als je ff post of er ook geluid naar de tv door de hdmi kabel gaat, ik heb namelijk de surround op de tv en vind t ook best interessant om dan een kabel te halen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan