HDMI naar analoog TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leech

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 apr 2013
Dag allemaal,

Ik heb een vraag. Ik heb een iets oudere TV (2 scart aansluitingen en een analoog (rood, wit, geel) )
(lijkt veel op deze
$T2eC16VHJI!E9qSO8)CPBRRJB+f!Jw~~60_84.JPG
)

maar nu heb ik een laptop met HDMI aansluiting en ik wil die graag ook door kunnen sturen naar deze TV. Nu heb ik al gekeken naar een kabel (http://dx.com/p/gold-plated-hdmi-to-vga-composite-3-rca-audio-video-cable-1-6m-length-31740 ) en dacht dat het hier wel mee zou lukken. Maar dat werkt niet.

Ik heb ook een versterker (Technics SA-GX690) en daar zit ook een aansluiting van Video In en een Video out die ik dan naar de TV stuurde.

Is er een mogelijkheid om mijn laptop zijn beeld door te sturen van HDMI naar de TV (scart of analoog)

Mvg, Jos.

EDIT: Weet niet of ik het in de goeie sectie heb gezet, maar leek mij het meest logisch. Heb ik het verkeerd geplaatst, mijn excuses hiervoor.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Met deze zou het moeten lukken maar gezien de prijs zou ik eerder aan een iets nieuwere tv denken van die grote;)

Zoals modag al noemt heb je een converter nodig omdat HDMI digitaal is en scart analoog.

Om ff te verduidelijken, heb liever analoog dan scart, dit omdat ik het liever op me versterker aansluit dan op de tv. (oude versterker, maar werkt nog perfect voor wat ik er allemaal mee doe)

Wat is het verschil tussen beide converters? Is die van 30 euro ook op gewoon netstroom of krijgt die alleen stroom via usb? zo ja, zou ik dan met behulp van dit product: http://dx.com/p/usb-ac-charger-w-charging-cable-for-iphone-4-4s-white-ac-100-240v-eu-plug-132880 het op kunnen lossen om dan dat apparaat niet via de usb aan te sluiten op de laptop?

Laatst bewerkt:
scart is ook analoog signaal, enkel een ander stekkertje...

Is er nog een adapter dan die van netstroom naar USB gaat die werkt bij die converter?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan