HDMI naar DVI kabel met audio

Status
Niet open voor verdere reacties.

Creator1

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2011
Ik wil een Blu-ray speler met alleen een HDMI-uitgang aansluiten op een tv die een DVI-ingang heeft. Een relatief goedkope oplossing is dit . De tv heeft geen stereo 3.5mm jack, maar wel rca audio-ingangen. Zal zo'n kabel werken?

Halllo

Nee.

Zoals je zelf kunt zien op de kleine foto gebruikt men een extra analoge aansluiting om het audiosignaal te transporteren ....

"Met ingebouwde geluidskabel: 3,5 mm mini-jack mannelijk naar 3,5 mm mini-jack mannelijk." dit staat op de site zelf bij die betrokken kabel ...

Mits je zelf vermeld ... " alleen een HDMI-uitgang aansluiten op ee.."

Peter

HDMI naar DVI en andersom is bijna geen verschil, deze 2 hebben sowieso bijna geen verschil, ik zou alleen hdmi of alleen dvi gebruiken dus zonder verloopstekers..

Ik weet dat er amper verschil is tussen HDMI en DVI, behalve dat de een een kleinere stekker heeft en ook audio meeneemt. Het probleem is echter dat de TV alleen een DVI-ingang heeft (of andere analoge dingen als SCART), en geen HDMI. Ik geloof dat je prima HDMI naar DVI blokjes kan krijgen voor een paar euro die prima werken, alleen ik ben dus op zoek naar een manier om er ook geluid uit te krijgen zonder hier weer een paar tientjes voor weg te leggen.

Als de kabel die ik eerst noemde niet gaat werken, is er dan wel een andere manier om geluid uit de TV te krijgen?

Hallo

"Als de kabel die ik eerst noemde niet gaat werken, is er dan wel een andere manier om geluid uit de TV te krijgen?"

Dit zou moeten werken :

http://www.benl.ebay.be/itm/NEW-HDM...=US_Video_Cables_Adapters&hash=item5b0a0f6f0a

Mits de eisen exotisch zijn , is de prijs dit uiteraard ook ....

Mocht je iemand in de omgeving kennen met elektronika kennis ... het moet mogelijk zijn om in de d.v.d. speler (intern) het audio signaal af te takken en naar buiten te brengen d.m.v. cinch connectorren.

Zal veel goedkopere oplossing zijn....

Peter

Laatst bewerkt:
Je gaat van digitaal geluid naar analoog en dat gaat niet zonder omzetting, vandaar dat het kostbaar is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan