HDMI naar VGA?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flapwaaier

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2012
hoi Helpmij'ers,

Ik bezit op dit moment een computer met daarop een HDMI en DVI aansluiting.
Op die DVI aansluiting zit nu een stekkertje dat overloopt in een VGA, zodat ik mijn monitor daarop aan kan sluiten.

Nu wil ik graag een 2e beeldscherm toevoegen, en moet ik dus een HDMI naar VGA kabel hebben, of een verloopje. Bestaan deze dingen, en werkt dit ook? Het scherm dat ik wil toevoegen is rond de 7 jaar oud ('t is een kleine, maar geeft net dat beetje extra toevoeging).

Op internet lees ik dat het wel kan en dat het niet kan, dus vandaar deze post.
Wie o wie kan mij helpen? :)

Laatst bewerkt door een moderator:
dit zal niet makkelijk gaan aangezien je een digitaal signaal om wilt zetten naar een analoog. als je een beetje kwaliteit wilt behouden moet je hier een converter kastje voor kopen. deze zijn redelijk prijzig dus zou je dit nog beter bij een nieuwe monitor kunnen leggen.

het kan dus wel, maar niet zomaar met een simpel verlengstukje, je zult er wel wat geld in moeten steken.

Hm, dat is echt balen. Dat kwaliteit maakt niet zoveel uit, tis meer als ik aan het gamen ben ik op mn andere schermpje snel wat info op kan zoeken en niet telkens hoef te alt-tabben en dingen mis :)

Heeft er dan wel iemand een suggestie voor een goedkoop schermpje, rond de 15 inch (veel groter is niet echt nodig) met HDMI aansluiting?

Laatst bewerkt:
Er werd net gezegd dat het niet werkt met zo'n verloopje, en een connector is me iets te duur voor een schermpje dat ik zo af en toe eens gebruik. Vandaar mijn vraag of iemand een suggestie had van een klein (15inch), goedkoop schermp met HDMI aansluiting?

Daarbij bedenk ik me net dat ik al een DVI naar VGA verloopje heb. Maar als ik nou eens een DVI naar 2 VGA kabel aanschaf? Een die 2 VGA-koppen heeft en 1 DVI aansluiting? Is de kwaliteit dan ook goed?

Laatst bewerkt:
Gaat prima met een verloopje, al honderden keren gedaan !!

Heeft niks met omzetten te maken.

je moet wel opletten je zal de dvi aansluiting en de hdmi moeten gebruiken
niet alleen dvi want dan kan je wel 2 schermen aansluiten maar dan zie je op de beide schermen hetzelfde (dupliceren )
en dan kan je het beeldscherm niet uitbreiden zoals jij wil

Dat bedoel ik nou. Kan het nou wel of niet met kabel? De een beweert dat het kan en de andere beweert dat het niet kan :confused:.

De link van Palomino ziet er goed uit, alleen weet ik dus nog niet of het werkt. Die site is verder ietswat onduidelijk dus mocht het niet werken heb ik weer een tientje weggegooid..

Wat moet ik nou doen, die kabel kopen of niet?

als de rest zegt dat het wel werkt en ze dit zelf geprobeerd hebben kan je het denk ik gewoon doen mits je dezelfde opstelling hebt als zij. ik dacht altijd dat het niet kon, maar kan me ook prima vergissen/wellicht kon het vroeger niet en nu wel?

het kan niet werken je zou het best ook niet proberen wat er zal iets kapot gaan

hdmi is digitaal en vga is analoog je kan dit niet in een kabel veranderen !!!!

dvi is analoog en digitaal daarom kan ja makkelijk naar hdmi en naar vga gaan

ok dan wat zal je volgende vraag zijn waarom start mijn pc niet op

komaan doe het niet het is een compleet verschillende spanning enzo

ik ben 100% zeker dat het niet werkt en dat je iets kapot zal maken

Dat kan inderdaad best zo zijn, maar andere mensen zeggen dat het wel werkt.
Deze kabels worden veelal gebruikt voor pc naar beamer, en daar gaat de pc toch ook niet van kapot?

het kan gewoon niet het is een totaal ander signaal wat iemand anders ook zegt
en die kabels worden voor niets gebruikt

je pc zal echt niet stuk gaan omdat je een verkeerde aansluiting gebruikt... gewoon eens proberen als je het de paar euro's waard vindt.

En het resultaat is gekomen!

Ik heb mn 2e monitor aangesloten met die kabel en stroom, en ik blijf zien: check video input (of iets in die richting).
Het werkt dus niet zoals ik toch verwacht had, maar het was het proberen wel waard.
Nu maar eens kijken hoe ik dit toch ga fixen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan