HDMI naar VGA

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tenzij je HDMI aansluiting ook een analoog signaal verzend (doet vrijwel geen enkele) heb je een omvormer nodig, anders gaat het niet werken.

Dan kan ik je adviseren om een DVI --> VGA kabel te halen, of een verloopstukje van DVI --> VGA. Dat werkt namelijk wel, want die DVI aansluiting van je videokaart heeft namelijk extra aansluitingen voor het VGA signaal.

Heeft het 2de scherm toevallig ook een DVI aansluiting? Want dan kan ik je adviseren om een HDMI-->DVI kabel/verloopje te nemen, dat werkt namelijk ook want dat is een digitaal signaal naar digitaal signaal.

Nee
Het zo te gemakkelijk zijn:d

Met hetgeen Ginojo aangeeft moet het kunnen lukken denk ik wel hdmi --> vga

Laatst bewerkt:
En het eerste scherm heeft ook geen HDMI of DVI?

Het kan volgend de volgende link wel:
Hier staat wat uitleg: http://raspberrypi.stackexchange.com/questions/222/can-a-simple-cable-convert-hdmi-output-to-vga

The reason a DVI-to-VGA adapter works on your PC & laptop is that DVI includes analog (RGB) pins. The adapter is passive; It just connects the red analog output of the PC to the red analog input of the monitor, ditto for green and blue. They are included on most PCs and laptops for backward compatibility.

HDMI-to-DVI cables are also passive, but they carry digital signals only. The analog RGB signals are missing, but that does not matter as the DVI monitor does not need them.

@kostenzer: effe goed lezen. Hij moet van HDMI naar VGA/DSUB

@K1pje: Jep, je hebt gelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan