HDMI probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Iloontje89

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2013
Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje. (tja, anders zou ik niks plaatsen...) Ik pas een weekje op het huis van mijn broer. Hij beschikt over 2 beeldschermen en een tv.
Hij heeft mij laten zien hoe ik de pc moet aansluiten op de tv zodat ik daar films e.d. op af kan spelen.

Helaas lijkt vrijwel niks het meer te doen sinds hij mijn pc heeft aangesloten op zijn beeldscherm....

Er zit een HDMI kabel tussen de tv en de pc. Ik heb vanmiddag (geen idee hoe!) ervoor kunnen zorgen dat de pc wél een 2e beeldscherm herkent (de tv dus. Het 2e monitor gebruik ik niet. Ik wil dus alleen 1 beeldscherm en 1 tv aan de praat hebben). Volgens de uitleg die ik van mijn broer kreeg moest ik in 'Screen resolutions' het scherm van de tv selecteren en hem zetten op 'Extend desktop to this display'. Bij hem werkte dat meteen, helaas krijg ik die hele optie niet eens te zien!

Ik heb dus totaal geen verstand van dit soort zaken dus hoop dat jullie mij misschien verder kunnen helpen!!!!

Ook krijg ik de xBox niet meer aan de praat... Ik zou alleen de TV op HDMI moeten zetten en dan de xBox aan zetten en dan zou die het moeten doen....
Maar als ik de TV op HDMI wil zetten krijg ik 'Geen aparaat aangesloten' te zien. Eerder vandaag kreeg ik een andere melding. Iets met 'signaalkabel controleren' o.i.d.

Ik hoop echt dat jullie me verder kunnen helpen. Ik krijg zaterdag een paar vriendinnen over de vloer en we willen graag een filmpje kunnen kijken en kunnen gamen!

Groetjes, Ilona

Zal je eens even snel helpen.
Je sluit je computer aan met de hdmi kabel. Nou ga je op je bureaublad staan met je muis en druk je op de rechter muisknop. Hier klik je op schermresolutie. Vervolgens zie je dan mits twee beeldschermen aangesloten twee beeldschermen. Nou kun je zien dat daar een beeldscherm grijs kleurig is en er is er een soort van blauw. Nou selecteer je de grijze en nou staat er de optie onder meerdere beeldschermen. Hier kun je dupliceren kiezen nou heb je op 2 beeldschermen exact hetzelfde scherm. En wat je op het ene scherm doet gebeurt er ook op het andere. Een exacte kopie van elkaar.

Zover was ik zelf ook al gekomen. De pc herkent de TV inderdaad als 2e scherm. Maar als ik dat dupliceren doe gebeurt er niks. Het probleem ligt denk ik eerder bij de tv dan de computer. Want de computer geeft aan dat de TV nu idd een 2e scherm zou moeten zijn. Maar mijn TV geen constant errors en meldingen aan zoals 'geen apparaat aangesloten'.
Hopenlijk kan je me hierbij nog verder helpen zodat mijn TV de HDMI gaat herkennen.

Ik weet zo niet om wat voor tv het gaat, maar je kan even kijken of er een "source" knop op zit of dergelijke. Ik vermoed dat je niet op de goeie zender staat van de tv.

Ik kan helaas geen boekje o.i.d vinden van de TV. Het enige wat ik weet is dat het een jaar oude Samsung is...
Ik heb alle opties bij Source al geprobeerd: TV, EXT, PC en HDMI1/DVI. De andere HDMI kanalen zijn grijs en kon ik niet selecteren.
Bij HDMI1/DVI kreeg ik die melding dat er geen aparaat is aangesloten.
Sinds vanmorgen kan ik zelfs HDMI1/DVI niet meer selecteren. Ook deze is grijs geworden. Dit kon ik gisteren nog wel!

Dat betekent als je ze niet kunt selecteren dat hij op hdmi en dvi geen signaal binnenkrijgt. Dit houdt in dat de kabel niet aangesloten is check even de bekabeling.

Ik heb de HDMI kabel al regelmatig eruit en weer erin gedaan. Op de tv is maar 1 aansluiting, en daar zit hij goed in. Aan de achterkant van mijn pc zijn 2 aansluitingen. Bij de ene doet hij helemaal niks (krijg ik op de pc ook geen Samsung scherm te zien bij Screen Resolution.) De 2e lijkt het wel te doen (Daar laat de pc wél het scherm zien)

Kun je misschien even kijken of het werkt met de resolutie lager ? Dus even uitproberen welke resolutie je nodig hebt. En het kan ook nog zijn dat je eerst je computer aan moet zetten dan je tv.

Laatst bewerkt:
Resolutie lijkt niks uit te maken. De TV herkent nog steeds geen enkele HDMI (kanaal?) en doet dus niets als ik de schermen via de pc dupliceer of de resolutie aanpas.

"Extent these displays" bedoel je? Daar staat ie nu op, wat dus ook geen resultaat opleverd.

Hmm moet wat zwaar denkwerk verricht worden heeft u anders even tijd om in de chatroom te komen ? Bovenaan in de balk staat chat hier kunt u op klikken om de chat te beginnen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan