HDMI splitter

Status
Niet open voor verdere reacties.

pwberg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 nov 2010
Hoi.

Ik heb op mijn TV helaas slechts 1 HDMI aansluiting en wil hier zowel onze digitale ontvanger als onze HCS op aansluiten. Via scart (tulp) zit de Wii er al aangeknoopt.

Nu zie ik bij alle HDMI splittters de tekst "Output 1" en "Output 2" staan. M.i. wil dit zeggen dat deze het signaal van bijvoorbeeld een HCS kan splitten naar 2 TV's. Mijn vraag is dus of zo'n splitter ook andersom werkt. Dus 2 input-signalen naar 1 TV.

Voor deze suggestie komt, een HDMI switch is geen optie, omdat beide componenten regelmatig tegelijk gebruikt worden (voor beeld en geluid). Tijdelijk hebben we de Wii afgekoppeld en loopt de HSC via scart.

Alvast bedankt voor de reacties.

Ik denk niet dat dat bestaat. Je zou op deze manier immers een "trechter" maken waarin je 2 signalen in één poort wilt gieten. Dat gaat natuurlijk niet goed.

Ik snap trouwens ook niet waarom je HCS en decoder beide op de tv wilt aansluiten. Als je die twee gelijktijdig gebruikt, wil je het geluid van de decoder op de HCS hebben.
Het lijkt me dan logischer om vanuit de decoder één signaal naar de TV te sturen en één signaal naar de HSC. (en dat kan gewoon met een splitter)

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie.

Je bedoelt van de digitale ontvanger met een splitter naar zowel HCS als TV? Hoe wordt het beeldsignaal dan van HCS naar TV doorgegeven bij het afspelen van een DVD-tje?

Reden van mijn vraag is dat we met een dvd'tje geen beeld (op tv) en wel geluid (via HCS) hadden, dus heb ik een extra gele tulp moeten plaatsen. Maar hier zat de Wii al in, vandaar.

dat is een goede.... je zou toch een soort van switchbox moeten hebben dan. Vroeger werkte dat ook met SCART, je zou toch zeggen dat dat ook voor HDMI bestaat. Ga gewoon eens naar de plaatselijke Expert/EP voor advies.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan