HDMI - strepen

• Onderwerp starter Onderwerp starter TjiR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

TjiR

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2012
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn HDMI/TV.
Als ik mijn laptop (ASUS k52jc) op de tv aansluit met een HDMI kabel, krijg ik zodra ik een film wil kijken, "strepen" door het beeld op de TV. Vooral als het beeld veel heen en weer gaat in de film is het beste iritant.

- Het beeld op de TV ziet er verder prima en scherp uit, behalve als ik dus een film/serie wil kijken via VLC (of mediaplayer, dit lukte ook niet).
- Heb onlangs Windows opnieuw geïnstalleerd, drivers gewoon geïnstalleerd, dus hier kan het volgens mij ook niet aan liggen?
- Het ligt niet aan de kabel, tv of HDMI kabel. Want daarvoor deed alles het wel goed. Het heeft dus wss ergens met de (beeld/videokaart) instellingen te maken?

apparaatbeheer.jpg

Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Probeer de resolutie van de laptop eens op te schroeven naar 1280x800, bijvoorbeeld (even met de resolutie spelen). Als je laptop dat aan kan. Wellicht kun je hier iets mee.

Bedankt voor je reactie,

Ik heb mijn resolutie van de laptop op 1366 x 768 staan, past precies :)
Resolutie van de TV heb ik op het hoogst staan (Beeldscherm\Schermresolutie), heb deze ook al lager gezet, maar dat hielp ook niks..

Of zou het aan de instellingen van de videokaart(en) liggen?
Heb de drivers van een Intel en NVIDIA geïnstalleerd.
NVIDIA lijkt mij van deze 2 het beste, toch laat ie vaak ook de Intel zien. (Als ik bijvoorbeeld naar "Bureaublad -> Rechter muisknop -> Grafische Eigenschappen" ga, dat pakt ie automatisch de Intel..)

Je zei deed het wel goed, dus het heeft wel eerder gewerkt. Dan kan je conclusie over je videokaart juist zijn. :confused:

Oh vergat wat. NVidia, ja dat lijkt mij dan de beste voorkeur.

Laatst bewerkt:
Iemand enig idee hoe ik deze op de Standaard videokaart krijg?

Deze had ik al gedownload :)
Er komt wel een icoontje bij in de taakbalk (Nvidia instellingen), maar de Intel HD graphics blijft de de standaard videokaart..

Daar kan ik ook bepaalde instellingen wijzigen, zoals 3d-instellingen enz. Heb ik ook al geprobeerd, maar het verandert niks.

Mhh als het niet werkt weet ik het ook niet waar het aan kan liggen. :(

Intel.jpg

Dit zijn de instellingen.. Hier heb ik ook al veel aan "geprutst", niks heeft geholpen.

Of zou het misschien een HDMI driver liggen ofzo?
Heb laatst windows opnieuw geïnstalleerd dus misschien ben ik een driver vergeten? (zie afbeelding) Heb nog niks gedownload voor bijvoorbeeld Apparaatbeheer -> Computer
apparaatbeheer1.jpg

(K Probeer ook maar hard op te denken:))

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan