Hdmi switch schakeling!

Status
Niet open voor verdere reacties.

bisopn

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
Ik heb van mijn PC een hdmi kabel lopen naar mijn TV.
Ook voor TV-Kijken, TV Tuner! hdmi kabel naar de TV

De TV heeft maar 1 HDMI input. daarom zit hier een HDMI switch tussen.

probleem is nu dat altijd wanneer ik switch met de bijgeleverde afstandsbediening van de hdmi switch van TV naar PC de pc monitor mee uit gscakelt, ik heb hier meerdere schermen op en de PC Vind dit niet lekker. het is het zelfde geval wanneer ik de HDMI kabel er uit trek.

een andere TV heeft meerdere HDMI inputs deze kan-ik zo omschakelen in de TV en de bron zoeken. hier door schakelt of valt het beeld van de pc niet weg.

de hdmi switch werkt dus als in en uittrekken van de hdmi kabel. zijn er hdmi switchen die de bron vasthouden zoals de andere TV. dat ik niet de uitput van de PC de hdmi naar de TV signaal kwijt ben. en verbinding blijft tot in de switch.

of werken alle HDMI switchen op deze manier!.

Kijk of er op je tv/switch en of monitor een "anynet" functie hebben, schakel die dan uit.
Dan zou het probleem opgelost moeten zijn.

Nee.

De tv heeft hier zelf niks mee te maken.
Het gaat om de HDMI switch die als waren switcht als of je de kabels uit zou trekken en de anderen hiervan er in.

De tv maakt het niet uit. Maar aldoor dat omswitchen (als waren HDMI uit trekken) vinden de andere monitoren aangesloten op de zelfde PC niet fijn. En kan ik vaak opnieuw bij schermresolutie de monitoren opnieuw instellen.
Waar door ik hierdoor ook vaak de monitoren opnieuw moet inschakelen omdat ze zijn uitgeschakeld, DAAR.

De hdmi switch schakelt dus letterlijk. dus verbreekt de verbinding van de andere input!
door die verbreking (dus zelfde als ik de kabel er uit zou trekken) geeft de pc door dat dat scherm niet is aangesloten. bij uittrekken (omswitchen) gaan alle monitoren dus in de war of worden uitgeschakeld

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan