hdmi uitgang belangrijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvdding92

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2009
hallo,

ik had effe een vraagje, is een hdmi uitgang belangrijk. ik heb namelijk de xfx hd 4870 xxx videokaart gekocht en daar zit die uitgang niet op. oh ja en is die kaart een beetje goed?

bijvoorbaat heel veel dank,:p

duck

of de hdmi belangrijk is hangt af van wat je ermee wilt doen.

als je de pc/kaart met je hd tv wilt verbinden dan is via een hdmi kabel de beste manier om de beste kwaliteit te behouden. (correct me if i am wrong).

maar als je helemaal niks wilt verbinden alleen (alleen met je monitor) wilt gamen of films wilt kijken dan maakt het niks uit.

volgens mij hoor.

en van wat ik er over hoor is de kaart wel goed. meeste redelijk nieuwe games op high settings

HDMI-uitgang is ook handig als je monitor een HDMI-ingang heeft. Kun je betere beeldkwaliteit krijgen door daartussen een verbinding temaken

Bij elke videokaart wordt een verloopstuk van dvi naar hdmi meegeleverd, dan kan je je computer dus aansluiten op je tv. Maar je hdmi kabel stuurt dan geen geluid meer mee!...

hdmi is dvi+geluid...
En als het goed is kan je met behulp van het bijgeleverde verloopstukje wel hdmi incl geluid aansluiten.

ooh okee:).. weer wat geleerd. Maar als je dus een goede geluidskaart heb is dit dus zonde!

ooh okee:).. weer wat geleerd. Maar als je dus een goede geluidskaart heb is dit dus zonde!

Nouja, het maakt natuurlijk gebruik van je geluidskaart. Althans dat vermoed ik. Hoe het precies werkt weet ik ook niet.
Ik weet wel dat je een speciale extra audiodriver nodig hebt voor geluid over hdmi.

danku allemaal voor de vele reacties:D

ik heb er nu een goed beeld van gekrege:p

Voor zover ik het weet, zul je dan wel een geluidskabeltje op je videokaart moeten aansluiten, vanaf je geluidskaart, als je het geluid via de HDMI wil hebben. Dit is net zo'n kabeltje als je naar je cd/dvd-rom speler kan aansluiten.

Voorbeeldje van de GTX260 Black edition;
21.jpg

The small socket next to the power connections is the D/PDIF sound input from the motherboard, so that the high definition video can be carried out to the display device (television). The included DVI to HDMI adapter allows for that signal to be carried via the HDMI interface.
bron;
http://www.overclockersclub.com/reviews/xfx_gtx260_black/2.htm

Zit trouwens bij deze kaart meegeleverd.:)

Laatst bewerkt:
Bij nvidia heb je vaak wel een kabel nodig.
Bij ATI dus al een tijdjes niet meer.

Ik heb zelf een HD4550 in mijn htpc zitten. Deze zit via hdmi aangesloten op mijn tv. En dus incl geluid :)
Zonder intern kabeltje dus.

Kijk leer ik ook weer wat.:) Ik heb altijd Nvidia kaarten.Kan best dat het met nieuwere van Nvidia ook zonder kabeltje gaat. Ik heb zelf de boven genoemde kaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan