HDMI uitgang DVD recorder functioneert niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Berichten
471
Ik heb onlangs een LED tv van het merk LG type 47LM860 aangeschaft en heb getracht hierop mijn Sony DVD recorder type RDR-HX950 via HDMI aan te sluiten.
De eerste dag functioneerde dit prima en had ook schitteren strak beeld. Vooral omdat de DVD recorder ook HD kwaliteit met 1080P aan kan. Maar na een paar dagen was opeens het signaal op de uitgang van de HDMI poort van de DVD recorder weg. Ook in het menu van de tv waar de HDMI poorten weergegeven staan wordt aangegeven dat er geen signaal op de betreffende HDMI poort beschikbaar is.
In eerste instantie dacht ik dat dit aan de tv lag, maar als ik op de betreffende HDMI poort van de tv mijn Humax 5050C ontvanger aansluit werkt deze ingang prima.
Nu heb ik mijn DVD recorder tijdelijk via scart (wat écht vele malen mindere kwaliteit is) op mijn LG tv aangesloten en zag ik bij de HDMI instellingen de melding " Geen verbinding beschikbaar " staan. Wat ik ook doe, deze melding krijg ik niet weg en de HDMI uitgang blijft dood.
Nu heb ik contact opgenomen met de technical helpdesk van LG en vertelde zij men dat het protocol van de DVD recorder waarschijnlijk anders is dan het HDMI protocol van mijn LG tv. Maar betekent dit dat ik mijn DVD recorder nu niet meer via HDMI aan zal kunnen sluiten? En waarom heeft dit in het begin dan wel gefunctioneerd?

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en mij de oplossing voor dit probleem kan bieden.

Bij voorbaat dank voor uw advies !!

Mvrgr. Mark
 
Laatst bewerkt:
Misschien kun je een firmware update voor je tv en/of dvd recorder doen.
Of je tv terug zetten naar fabrieksinstellingen zou ook een optie kunnen zijn.
 
Probeer eens de "stop" knop op de DVD voor meer dan 10 seconden ingedruk te houden.
Als het goed is reset dit de video instellingen en mogelijk een HDMI fout.
 
Bedankt voor jullie snelle reactie.
Ik heb in eerste instantie de DVD recorder zoals BikerBill64 aangaf gereset, maar na dit gedaan te hebben leverde dit nog steeds geen actieve HDMI poort op. De vermelding in het HDMI menu is nog steeds: Geen verbinding beschikbaar.

Hoe ik de firmware zou moeten updaten is mij niet bekend. In het menu is iig geen optie voor firmware update aanwezig.

Helaas... maar ik blijf het vreemd vinden dat de HDMI poort in het begin wél gefunctioneerd heeft en met super duidelijk beeld. Dat is nu via scart wel een heel stuk minder...
Maar hetgeen men bij LG vertelde dat er een verschil in protocol van HDMI zou zitten lijkt me dus erg sterk want dan had hij toch helemaal niet gefunctioneerd??

Mvrgr. Mark
 

Hoi FranckBlack,

De software van de tv is up-to-date want dat doet de tv automatisch. (heb ik zo ingesteld)
De poorten aan de tv werken ook allemaal goed.
Het probleem zit hem in de HDMI uitgang van de Sony DVD recorder. Die is waarschijnlijk defect geraakt toen ik hem aangesloten heb terwijl peide apparaten aan stonden.
HDMI aansluitingens zijn daar blijkbaar gevoelig voor wat bij mij onbekend was. Ik twijfel nog om hem te laten repareren of dat ik een geheel nieuwe DVD recorer zal aanschaffen.

In ieder geval bedankt voor alle adviezen / tips !!

Mvrgr. Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan