HDMI + USB +/- 15 meter

• Onderwerp starter Onderwerp starter MDB14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MDB14

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2010
Binnenkort gaan we op zolder een 'tv kamer' maken.
Mijn pc staat nu in mijn kamer en ik zou graag zonder mijn pc te willen verplaatsen,
op de tv mijn pc willen gebruiken.
Zelf dacht ik aan:
een USB verlengkabel met versterker en een hubje erachter, voor toetsenbord, muis etc.
daarnaast ook nog een HDMI kabel, (2x 7,5?) meter met een versterker/repeater ertussen.
Ik wil het graag zo goedkoop mogelijk houden, natuurlijk een kabel van €300,- of een kabel van €30,- zit verschil in, maar dat valt volgens mij reuze mee.
Wat adviseren jullie mij? Kan ik het zo doen? of gaat dit echt totaal niet werken?:P

HDMI kabel van 15 meter, zou je in 1 keer kunnen kopen. Ik heb zelf een DVI naar HDMI van 15 meter. In 1 stuk is vaak al beter, dan met koppelstukken werken. Hoe en wat met USB zou ik niet weten.

oké, dankje crash!
ik las wel dat zo'n versterker wel helpt maar meer voor afstanden van 50 meter etc.
Zal op zo'n 15 meter dan wel niet erg veel verschil maken.

heb je btw ook nog advies over welke kabels, welk merk etc?
wil het graag wel betaalbaar houden, ben gister naar BCC gegaan, daar vragen ze er €329,95 voor, ben gek.. haha
Maar rond de €30 euro zou mooi zijn, zoveel geld hoef ik niet aan een kabel uit te geven.:o

En hier het antwoord op de usb:
De usb kabels mogen niet langer zijn dan 5 meter(al dan niet verlengd met een koppelstuk)
Er treed dan een spanningsverlies op op de usbpoort waardoor de aangesloten apparaten niet werken of worden herkend.
Verlengen met een hubje die een eigen voeding heeft zou heel misschien wel kunnen werken. Maar dan ook wel héél misschien.

En hier het antwoord op de usb:
De usb kabels mogen niet langer zijn dan 5 meter(al dan niet verlengd met een koppelstuk)
Er treed dan een spanningsverlies op op de usbpoort waardoor de aangesloten apparaten niet werken of worden herkend.
Verlengen met een hubje die een eigen voeding heeft zou heel misschien wel kunnen werken. Maar dan ook wel héél misschien.

Dat had ik ook al begrepen, vandaar met een 'versterker' zie deze link.
Maar gaat dat dan ook niet werken volgens jou?
En een hub met netstroomadapter heb ik al liggen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan