HDMI vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

knarfje

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2001
Hallo,

Als ik mijn PC met een HDMI aansluiting aansluit op de HDMI aansluiting van mijn televisie dan zou ik toch beeld EN geluid moeten hebben?

Nu is dat dus niet het geval(geen geluid uit tv), kan dat komen dat ik vanaf de pc ook een SPDIF aansluiting voor geluid naar de versterker heb lopen?

1) Ja (maar door je SPDIF hef je dat EN op)

2) Ja dat kan. Zoals de instellingen (van pc en/of versterker) nu lijken te zijn, heeft je versterker voorrang op de HDMI geluidsignalen naar de TV. Dit lijkt mij op zich ook niet zo gek aangezien de meeste mensen betere boxen op hun versterker hebben aangesloten dan de standaard boxjes van de TV. Dus ook niet zo raar dat dit de automatische instellingen zijn.

Ik heb verder geen idee hoe het moet, maar het is wel duidelijk dat je in de PC de instellingen moet veranderen qua uitgaande geluidssignalen. Deze staan nu op "alleen SPDIF" en kun je misschien via de BIOS van je moederbord (of in geval van een geluidskaart in de menu's daar) aanpassen naar HDMI + SPDIF.

Succes

Dank BroodjeKaas voor de uitleg.

Ik ben al aan het zoeken geweest naar die instelling om geluid zowel door HDMI als SPDIF te laten lopen maar nog niet gevonden:mad:

Ik liep hier tegen aan omdat ik op de geluidskaart van de pc een hoodtelefoon wil aansluiten.
Ook dat gaat niet als DTS aanstaat op de geluidskaart! Als ik DTS uitzet werkt het wel.
Ik wil eigenlijk niet aan de DTS instellingen van de geluidskaart zitten omdat deze gebruikt word als mediaplayer en niet dat steeds de kids de instellingen van de geluidskaart moeten aanpassen.

Wellicht dat iemand weet waar ik eea moet aanpassen op de geluidskaart.
Ik heb een onboard Realtec audiokaart op mobo Gigabyte GA-MA78GM-S2H

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan