HDMI werkt niet meer na aansluiten op andere lcd tv.

Status
Niet open voor verdere reacties.

frk001

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2008
Berichten
35
hallo,
ik heb een probleem waar ik echt niet uit kom.
ik heb een 1215n notebook waarmee ik altijd films kijk dmv een hdmi aansluiting op mijn samsung lcd tv. ik heb hem een keer aangesloten op een andere lcd tv (LG). daarop werkte hij niet maar daarna werkte hij ook niet meer op mn eigen tv.
dus ik had de laptop opgestuurd naar asus waar ze mijn moederbord hebben vervangen.
nu heb ik hem vandaag weer op die andere tv (LG) aangesloten en nu is weer precies het zelfde verhaal. nu deed hij het weer niet op die tv en vervolgens ook niet meer op mijn tv!

kan het zo zijn dan die andere tv er voor zorgt dat mijn hdmi aansluiting van mijn notebook het begeeft?

en weten jullie misschien hoe ik mijn HDMI weer aan de praat krijg?

dit zijn de specs van mn notebook:

Operating System
MS Windows 7 Home Premium 32-bit SP1
CPU
Intel Atom D525 @ 1.80GHz 31 °C
Pineview-D 45nm Technology
RAM
2.0GB Single-Channel DDR2 @ 408MHz (6-6-6-15)
Motherboard
ASUSTeK Computer INC. 1215N (CPU 1) 51 °C
Graphics
HSD121PHW1 (1366x768@60Hz)
NVIDIA ION
Intel(R) Graphics Media Accelerator 3150
Intel(R) Graphics Media Accelerator 3150
Hard Drives
244GB Seagate ST9250315AS (SATA) 32 °C
Optical Drives
DTSoftBusCd00
Audio
Realtek High Definition Audio

alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
misschien staan je instellingen niet goed?
ga eens naar "Configuratiescherm\Vormgeving en persoonlijke instellingen\Beeldscherm\Schermresolutie" zonder "" en klik eens op detecteren (na aansluiten met tv)
 
ik heb het geprobeerd. hij detecteerd de televisie (SAMSUNG) wel.. maar geen beeld. soms ( op het tv scherm) lijkt het alsof hij aan gaat want dan verdwijnt de tekst "geen signaal" maar na 10 seconden ongeveer komt de tekst terug..
 
HDMI kabels zijn niet echt "hot swappable". Soms gaat het goed, soms raakt de boel in de war omdat de "handshake" mislukt, de bescherming sluit dan de poort af, maar het kan ook helemaal fout gaan (bij apparaten zonder HDMI protect schakelingen) en de elektronica slopen.
Zet de laptop uit, zet de tv uit, sluit de kabel aan, zet de tv weer aan en start dan de laptop op... is het veiligst.
 
Laatst bewerkt:
maar hoe kan het dan dat hij steeds kapot gaat zodra ik hem op de LG televisie aansluit? en kan ik het defect zelf fixen of moet ik hem weer terug sturen?
jij denkt dus dat hij gewoon weer kapot is? misschien als ik een paar drivers installeer?
 
Laatst bewerkt:
Het hoeft niet persé kapot te zijn, het kan ook dat de LG de poort afsloot omdat je de kabel er in stak terwijl beide apparaten aanstonden....
Je kunt proberen om de driver van je videokaart opnieuw te installeren....
 
oke, en welke driver is dat? deze: Intel(R) Graphics Media Accelerator 3150 ?
edit: deze driver heb ik geinstalleerd.. geen succes.. zijn er andere dingen die ik kan proberen?
 
Laatst bewerkt:
haha missing the point: ik vroeg welke driver het was die ik moest installeren.
en die heb ik net geinstalleerd.. zonder succes ( zie reactie boven jou reactie)
is er nog iets dat ik kan proberen. of andere drivers installeren ofzo? bovenin staan de specs..
 
ja, heb ik geprobeerd. ook heb ik die Intel(R) Graphics Media Accelerator 3150 geinstalleerd..
maar kan het zo zijn dat er een fout zat in de lg tv waardoor hij steeds stuk gaat. want de macbookpro kan ik zonder problemen op die tv aansluiten..
en als hij kapot blijkt te zijn en ik moet hem weer opsturen.. wat moet ik dan in het vervolg doen om te voorkomen dat hij weer stuk gaat..?
 
mijn hdmi is voor de 2e keer de kapot gegaan na aansluiten op een LG lcd tv.
asus support vertelde mij dat het dan zo is dat die bepaalde lg tv serie een fout veroorzaakt in mijn asus eee pc 1215N, en dat daardoor de hdmi kapot gaat.
maar als ik hem dalijk terug krijg is het altijd onzeker op welke tv hij het wel doet en welkte tv de laptop weer kapot maakt.

alle drivers heb ik opnieuw geintalleerd en ik hem systeem herstel uit gevoerd. verder heb ik alle instellingen ook geprobeerd. alles zonder succes.

weten jullie misschien wat er aan de hand is? ik vind het een vreemd verhaal namelijk.
 
Laatst bewerkt:
Zelfde op PS3

Alles zeggende titel eigenlijk

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn ps3 vs mijn tv. Aangesloten op een andere tv, deed het, terug op mijn eigen en doet het niet.

Maar...

Als ik de kabel lichtelijk til (hangt naar beneden door eigen gewicht kabel) en zo houdt, doet hij het wel..

Helpt het misschien om simpelweg een nieuwe kabel te kopen?
 
Heey.. Bedankt voor je reactie!
Ik heb meerdere kabels op verschillende tv's geprobeerd.
Bij mij is het echter zo dat hij t op de lg meteen al niet deed en vervolgens bij mij thuis ook niet meer.. Aan de kabels kan het dus niet liggen..
Mss iets anders? Of zal het echt gewoon kapot gaan door die lg lcd tv..?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan