HDMI werkt niet op ps3

Status
Niet open voor verdere reacties.

FedexFan

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2010
Hallo allemaal,

Wij hebben sinds kort thuis een samsung lcd tv(weet niet welk type), deze hebben wij cadeau gekregen. Nu leek het me leuk om hierbij een hdmi kabel aan te schaffen zodat het beeld van de ps3 nog scherper wordt. Het beeld blijft echter zwart als ik op hdmi overschakel.

Na wat googlen heb ik al verschillende "oplossingen" gevonden. Zoals de ps3 toets ingedrukt houden tot je twee piepjes hoort, of het handmatig instellen via beeldscherminstellingen in het ps3 menu. De hdmi poort op mijn tv blijft bij deze handelingen helaas zwart beeld vertonen. Ik speelde voorheen met een scart-aansluiting.

Op mijn nieuwe tv staat rechtsboven 'hd-ready'. Ik heb begrepen dat dit 720p inhoudt. Ergens las ik dat je dan de 1080p en de 1080i dan moest uitvinken, dit kon ik nergens vinden. Ik weet niet of mijn tv over meerdere hdmi poorten beschikt, kan er maar 1 vinden. Zou niet weten hoe ik die andere zou kunnen vinden als ze er zijn?

Aan de hdmi kabel kan het niet liggen, want deze komt net uit de verpakking. De tv functioneert verder ook naar behoren. Ik heb best veel dingen geprobeerd maar niks hielp. Graag jullie hulp!

Bij voorbaat dank:)

Heb je het boekje van tv misschien? Daar staat het type op, dan is de vraag al een stukje makkelijker.
Dan kun je ook ergens in de instellingen (als het goed is), als je hem hebt verbonden via de scart, hem op 480P zetten, en als het dan niet lukt nog 720P proberen?(ben zelf geen ps3 gebruiker, vandaar dat ik niet precies weet wat waar staat).

Mvg, Casper

EDIT: Je kan voor meer info HIER kijken;)

Laatst bewerkt:
Boekje is niet in mijn bezit, ik zal kijken of ik die nog kan krijgen ergens. Via de scart kabel kan ik hem niet op 480p of 720p zetten, die opties zijn niet beschikbaar via de scart. En met die link kom ik er ook niet uit, die geeft alleen aan hoe je moet wisselen van bijv. scart naar hdmi, maar daar wordt er van uit gegaan dat het beeld mee veranderd en niet zwart blijft. Dit is bij mij wel het geval:(

Via die link laat je je ps3 het video signaal uitzenden naar de HDMI, nu zend ie het nog steeds uit naar de scart.
Probeer eens de scart EN de HDMI te verbinden, en dan als je op de scart zit die link gebruiken en als dat gedaan is overschakelen naar HDMI op tv;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan