HD's niet gedetecteerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Varimanthras

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2004
Ik heb twee Maxtor 60 Gb harddisks (model 6L060J3) en deze wil ik in de computer zetten, of in IDE bussen 3 en 4 (als twee masters) of als master en slave in IDE bus 1.

Ik heb een fasttrack RAID card (FastTrack 100 "Lite") die de harddisks alleen herkent in IDE 3 en 4 en hardnekkig weigerd ze in IDE 1 te zien en de BIOS (en dus ook de windows setup CD) herkent ze alleen in IDE bus 1. Redelijk frustrerend...

Op de een wil ik Windows XP hebben (is inmiddels al gedaan) en op de andere Linux (Fedora 2).

Kan iemand mij met dit probleem helpen?

Laatst bewerkt:
Wat bedoel je precies met bus 3 en 4? Bedoel je daarmee de primary en secondary master? En wil je de schijven nu op de IDE aansluitingen op het moederbord aansluiten of op de raid controller?

Sorry, het was een beetje onduidelijk. Ik heb de beide harddisks op IDE 1 aangesloten, de primary IDE connector. (IDE 3 en IDE 4 zijn op mijn moederboard -MSI K7T266- de RAID connectors en deze heb ik gelaten voor wat ze zijn).
Op de secondaire IDE connector zitten de DVD-speler en de CD-brander (beiden werken goed).

- De eerste met een partitie met windows XP aangesloten op de master uitgang van de datakabel.
- De tweede (nog ongepartitioneerd) op de slave uitgang van de datakabel. Deze was bedoeld voor de helft voor Linux en de andere helft voor een Windows datapartitie.

Jumpers staan voor beide op "Cable select" (aangeraden door Matrox manual).

Het probleem is nu dus dat de Fasttrack bootloader vindt dat hij geen harddisks kan vinden en bij het opstarten herkent de BIOS eerst wel de Slave HDD maar daarna geeft 'ie een error.

Alvast bedankt voor de tijd!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan