• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

header als waarde geven bij resultaat groter dan 1, op volgorde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevin96

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2021
Goedemiddag,

ik werk aan een mapping tabel en worstel met het volgende,

waarde vinden.png

Dit moet als volgt worden,
Voorbeeld.png
De kolommen hebben een 1 of 2 - tot maximaal 4 waardes die er bij horen.
In de eerste vier kolommen met ; waarde; wil ik de titel van waar het aantal hoger is dan 1

Is hier nog een andere manier van de ;voorwaarden.als?

(mijn excel taal staat ingesteld als Engelstalig, dus mag als Engels)

Bijlagen

in G2
Code:
=--OF($C2:$E2=G$1)
(excel2007nl) bevestigen met CTRL+SHIFT+ENTER

Bovenstaande resulteert in een kringverwijzing omdat in D2 wordt verwezen naar G2.
Maar volgens mij wordt ook iets anders gezocht. Voor D2:
Code:
Excel 365:
[NL]/[EN] =FILTER(G$1:Y$1;G2:Y2>0;"")

Overige versies:
[NL] =ALS.FOUT(INDEX($1:$1;KLEINSTE(ALS($G2:$Y2>0;KOLOM($G2:$Y2);EXP(99));KOLOM(A1)));"")
[EN] =IFERROR(INDEX($1:$1;SMALL(IF($G2:$Y2>0;COLUMN($G2:$Y2);EXP(99));COLUMN(A1)));"")
De laatste is een matrixfunctie (d.w.z. afsluiten met Control+Shift+Enter) en moet je doortrekken naar rechts en onder. De FILTER functie alleen naar onderen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bovenstaande resulteert in een kringverwijzing omdat in D2 wordt verwezen naar G2.
Maar volgens mij wordt ook iets anders gezocht. Voor D2:
Code:
Excel 365:
[NL]/[EN] =FILTER(G$1:Y$1;G2:Y2>0;"")

Overige versies:
[NL] =ALS.FOUT(INDEX($1:$1;KLEINSTE(ALS($G2:$Y2>0;KOLOM($G2:$Y2);EXP(99));KOLOM(A1)));"")
[EN] =IFERROR(INDEX($1:$1;SMALL(IF($G2:$Y2>0;COLUMN($G2:$Y2);EXP(99));COLUMN(A1)));"")
De laatste is een matrixfunctie (d.w.z. afsluiten met Control+Shift+Enter) en moet je doortrekken naar rechts en onder. De FILTER functie alleen naar onderen.

Complexe formule! ik probeer hem te ontcijferen maar ik begrijp nog niet helemaal wat er gebeurt,
De =filter werkt goed naar mijn inziens, hartelijk dank hiervoor! handige functionaliteit die ik nog niet kende.

Als de FILTER functie werkt, zou ik de andere vergeten. Die doet hetzelfde maar dan voor eerdere Excel versies. :D

Succes ermee.

PS het hele berichten QUOTEN is niet nodig, gebruik de veel grotere knop reageer op bericht.... (forum etiquette).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan