header altijd hetzelfde

Status
Niet open voor verdere reacties.

sunion

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2008
hallo, sorry voor de onduidelijke titel.

Ik zou graag hebben dat al mijn paginas dezelfde header hebben.(moet niet echt de header zijn, gwn een stukje dat overal hetzelfde is)

Wat ik bedoel is, dat als ik bv. een promotie in die header zet, dat die op elke pagina komt te staan.Zodat ik niet op elke pagina de header moet gaan aanpassen.

Dus ik wil 1 header op elke pagina gebruiken.

Nu heb ik al een paar mogelijkheden uitgeprobeert, maar ik vind ze niet goed :p

1: met frames (bovenste frame blijft altijd hetzelfde)
Maar ik ben niet zo een frame fan, en vind het onhandig/onprofessioneel werken.
-------------------------------------------

2: layers (een header layer, en een layer voor elke pagina)
Vind ik ook niet zo handig want je blijft heletijd op je index.
Je layers worden gwn zichtbaar of ontzichtbaar, dus geen verschillende paginas.
---------------------------------------

Dus weet iemand hoe ik dit zou doen?
of hoe de professionele websites het doen?

---bedankt--

Proffesionele websites gebruiken een CMS danwel een zelfgemaakt framework in PHP of asp die steeds dezelfde pagina snippet include in de pagina die je aan het bekijken bent :)

overgens kan je ipv. frames ook gewoon 1 iframe gebruiken. Vind ik zelf handiger dan frames, maar alsnog, niet zo handig als een php include.

het kan zijn dat ik de vraag niet helemaal snap hoor,

maar kun je niet gewoon zo doen:

index.html / index.php
HTML:
<html>
<head>
  <link href="main.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
</head>

<body>
  <div id="header">
  </div>
</body>
</html>

main.css
Code:
#header{
width:800px;
height:100px;
background-image:url('<link naar plaatje>');
}

als je die div met id=header dan op elke pagina zet ==> probleem opgelost

Ja, dan staat je header op 4000 pagina's en moet je één ding aanpassen in de header... Dat wil je dus niet.

Een include is een goede optie, net als template parsing, etc. Ik ben overigens benieuwd of er ooit een dag zal komen dat ook de leden van Helpmij inzien dat (i)frames nooit oplossing bieden.

iframes is inderdaad verleden tijd, maar dan begrijp ik de vraag volgens mij niet.
dan heb je toch dezelfde header op alle 4000 pagina's?! als je een andere header wil moet je gewoon een andere div plaatsen dus geen <div id=header> maar <div id=header2> ofzo...

of je bedoeldt dat hij random switcht tussen een paar verschillende headers?

Nee, als je de header in elke pagin zet (hard-coded), moet je bij een aanpassing dus ál die 4000 pagina's langs. Dat hoeft niet als je het include.

Met CSS kun je wel bijvoorbeeld de achtergrond of de tekstkleur van een div op alle pagina's hetzelfde maken, maar niet de inhoud ervan.

Ik geloof dat deze Server Side Includes lang niet op alle servers werken. Aangezien op een groot deel van de server wel PHP geïnstalleerd is (of een andere Server Side Scripttaal) kun je de pagina beter daarmee includen.

PHP:
<?php
include('jePagina.html');
?>

En dan je pagina naar watdanook.php hernoemen en uploaden naar een webserver die PHP ondersteunt zou het moeten doen.

ach zo, dan is het inderdaad zoals al in de vorige post is aangegeven. inlcuden die hap

bedankt voor de antwoorden, Ik ga het proberen in php.
Mijn broer zal me wel kunnen helpen als hij eens langskomt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan