Header.inc vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

NC Jansen

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2009
Ik heb een vraag ik heb een header.inc gemaakt en staat in een map( header ),nou wil ik op mijn site op iedere pagina een verwijzing maken er heen maar dat lukt niet.

<? require "..\header\header.inc"; ?>
dit werkt dus niet,wie kan me helpen de goeie line te geven die ik wel gebruiken kan

Probeer eens normale slashes te gebruiken; dus:
PHP:
<?php

require "../header/header.inc";

?>
Online werken we met forward slashes, niet de microsoft-backward slashes.

:thumb:

Krijg nog steets een fout

Warning: require(../header/header.inc) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /home/deb/domains/??.name/public_html/index.php on line 3

Warning: require(../header/header.inc) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /home/deb/domains/??.name/public_html/index.php on line 3

Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required '../header/header.inc' (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /home/deb/domains/??.name/public_html/index.php on line 3

Dus die werkt niet helaas

Weet je wel zeker dat je de structuur goed hebt.

Je kijkt in de map waar je pagina in staat, dan ga je één map hoger, dan de map "header" in en daarin moet het bestand dat header.inc heet staan...

Re:

de index staat in in de map /domains/zeg ik niet.??/public_html
en de header in /domains/zeg ik niet.??/public_html/header daar staat de header.inc in

En ik wil hem dol graag goed hebben maar ik wil ook niet zomaar iemand mijn code geven om te kijken of die hem goed kan maken ( en ik moet ook zelf er van leren :p)

ps
ErikBooy007
Hoe zet je dat trouwens tot server in je profiel

Laatst bewerkt:
PHP:
<?php

require "header/header.inc";

?>

Zo dan... je hoeft niet eerst een map omhoog..

Gelukt

Het is gelukt dus erg bedank dit werkt wel naar die map super

Hoe zet je trouwens die afstand naar de server in je profiel of staat dat ook ergens op het forum ( mag ook als PM gedaan worden naar me )

Geen idee eigenlijk, daar heb ik nooit iets voor hoeven doen. :confused:

Re:

Ik heb het nu in eens ook maar ik vraag me af hoe ze het gedaan hebben kan iemand mij dat vertellen mischien de sitebilder ofzo

Hij berekent het aan de hand van de opgegeven plaatsnaam, misschien dat ie afentoe nieuwe steden opzoekt en de afstand daarvoor uitrekent ofzo.

Het staat er ondertussen al tussen. Ik zou het voor de zekerheid aan m'n collega's na moeten vragen, maar ik denk dat het in een database wordt opgeslagen, zodat het niet bij elke pageload uitgerekend hoeft te worden. Die database wordt dan eens in de zoveel tijd geupdate. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan