header.php maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

wojo00

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2002
hallo allemaal, ik ben een website aan het maken en heb daar een banner met daarboven en onder hyperlinks naar mijn subpagina's..

| link | link | link | link | link | link | link | link |
bannerbannerbannerbannerbannerbannerbannerbanner
a b
n a
n n
e n
rbannerbannerbannerbannerbannerbannerbannerbanne
| link | link | link | link | link | link | link | link |

Veel van deze subpagina's hebben ook weer subpagina's, de website telt dus een aardig aantal pagina's. Als ik nou een link wil wijzigen bij de banner heb ik volop werk omdat ik dan voor al die pagina's die links moet gaan veranderen.
Ik zat er dus aan te denken om een header.php te maken en die dan te laten oproepen in elke pagina. Als ik dan mn links moet wijzigen bij mn banner dan hoef ik dat alleen bij die header.php te doen... toch? Tenminste dit d8 ik, ik heb alleen geen idee waar ik moet beginnen. Als iemand mij wat hulp/advies zou kunnen geven, zou dat geweldig zijn.

Alvast bedankt

Alles in je uitleg klopt, je hoeft het dan maar één keer te wijizigen ja :)

En ik zou beginnen bij kijken hoe de PHP functie include() werkt, of gewoon een basiscursusje volgen: *klik* :)

Pffff wat een tekst, zie trouwens niet iets dat ik kan gebruiken (include/require niet uitgelegd) denk dat ik die links maar handmatig verander :o

Zal het later nog eens doornemen. Ik heb namelijk al geprobeerd met require maar doe iets (meerdere dingen) fout denk ik.

<?php
require( hier_moet_vast_nog_iets 'header.php');
?>

Laatst bewerkt:
Geplaatst door wojo00
Pffff wat een tekst, zie trouwens niet iets dat ik kan gebruiken (include/require niet uitgelegd) denk dat ik die links maar handmatig verander :o
Tis dat of alleen ff uitzoeken hoe include() werkt :p
Zal het later nog eens doornemen. Ik heb namelijk al geprobeerd met require maar doe iets (meerdere dingen) fout denk ik.

<?php
require( hier_moet_vast_nog_iets 'header.php');
?>
require( 'header.php' ); kan op zich prima werken, mits header.php bestaat in de map waar het script waar die require() in staat, anders moet je die directory nog ff aangeven.

bedankt voor je reactie, was ff paar dagen afgeleid. Zal het later nog eens proberen. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan