header trekt uit elkaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bertal

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2005
Beste mensen,

Inmiddels een aardig eind op weg om een site die in tables geschreven stond, om te zetten naar divs, en wat ook aardig lukt voor de eerste keer haha.
Maar.. Telkens als ik mijn menu bij de pagina invoeg, wordt de header uit elkaar getrokken:http://www.hervormdnieuweroord-noordscheschut.nl/test/Untitledphp.php Of ik dit nou via het includen doe, of hem gewoon er in plak, telkens gebeurd me dit, en ik heb geen idee waar het aan licht..
jullie ideeen?

alvast bedankt!

Bertal

allereerst raad ik je aan de afbeeldingen die links en rechtsboven staan in een geheel te laten..
daarnaast raad ik je aan google chrome te installeren om daar gebruik te maken van de standaard web ontwikkelaar tools ( deze zijn voor andere browsers ook prima te installeren hoor ;) ). vervolgens een kijken naar de vormen van je divs..
meestal als je met divs gaat werken maar je een "container" waar je pagina in zit.. en de rest wat er buiten valt stel je op je body in je blauwe achtergrond..
daarnaast raad ik je aan de css code in een apart bestandje te plaatsen ipv inline.. ( geef je divs wel goede namen! )
dan kun je het eenvoudig scheiden door in je container ( die je waarschijnlijk centreerd ) een "top" te maken.. en deze stel je dan in 0px vanaf de top..
de breedte van je bovenste balk is dan gewoon altijd precies wat het nodig heeft..

Sorry voor mijn late reactie..
De afbeeldingen heb ik gesplit omdat ik ook de ene helft van de header blauw wil hebben, en de andere helft wit.
Denk je dat dit de oorzaak is van het uit elkaar trekken?

Met een container bedoel je dat ik gewoon een nieuw divje aanmaak waar in het menu, de header en de inhoud komt te staan?

Over die css code, dat weet ik idd, maar op de een of andere manier pakt hij lang niet alle css code als ik hem in een ander bestand zegt. Zoals je ziet link ik ook naar hoi.css(t is allemaal nog ff wat testen:P).

In ieder geval bedankt!

Bertal

De header afbeeldingen zet je allemaal los in een img tag. Je kan ook die afbeeldingen als 'background-image' zetten van de desbetreffende div. De verschillen die je ziet, is omdat de img tag standaard een margin heeft van 10px. Dus die maakt 10px boven het plaatje ruimte.

Om een background aan een div toe te voegen, heb je dit nodig. Deze kun je toevoegen in de style van de div en dan kun je de img uit de div halen. Heb nu even een voorbeeld van de volgens mij het plaatje dat links boven staat.

Code:
background-image: url('Afbeeldingen/DSC_0026boven.jpg');
background-repeat: no-repeat;

Met een container bedoel je dat ik gewoon een nieuw divje aanmaak waar in het menu, de header en de inhoud komt te staan?

Ja. Een container bevat alle inhoud van de site, zoals dit:

HTML:
<body>
<div class="container">
  <div class="header"></div>
  <div class="inhoud"></div>
  <div class="footer"></div>
</div>
</body>

Over die css code, dat weet ik idd, maar op de een of andere manier pakt hij lang niet alle css code als ik hem in een ander bestand zegt. Zoals je ziet link ik ook naar hoi.css(t is allemaal nog ff wat testen:P).

In principe moet hij alles pakken, maar ik denk dat het misgaat hiermee.

Als je bv een div hebt met class="ikbeneenclass" moet je dit gebruiken:
.ikbeneenclass

Als je hetzelfde maar dan id="ikbeneenid" moet je dit gebruiken:
#ikbeneenid

Het verschil zit hem in de punt en het hekje.

Kijk, hier heb ik wat aan!:)
super, dankje wel!

ik zal er ff mee aan de slag gaan, en mocht het niet lukken, dan horen jullie me wel weer haha.

Bertal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan