headers in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hadewych

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2004
Ik heb een vraagje over headers in een Word-document. Ik wil nl dat de headers dezelfde naam krijgen als het hoofdstuk waar ze onder vallen. Als ik dit probeer aan te passen, past het programma automatisch de header van een voorgaand hoofdstuk aan, terwijl dit dus niet moet! Desnoods wil ik alle headers wel een voor een handmatig aanpassen, maar ik weet niet hoe dit moet. Wie kan me helpen met dit probleem?? Heeft het te maken met even en oneven pagina's? En hoe zet ik dat dan uit?

De manier waarop ik het opgelost heb is van elk hoofdstuk een nieuwe sectie te maken.

Als je naar een nieuw hoofstuk wil beginnen dan kies je voor:

- Invoegen
- Eindmarkering
- Dan bij "Type sectie-einde" kies je voor: "volgende pagina"

Vervolgens kan je bij de kop/voettekst aangeven of er een koppeling naar de vorige sectie moet zijn of niet.

Maar het bestand is al ingedeeld in pagina's, dus als ik een pagina break geef krijg ik weer een extra witte pagina ertussen en dat is ook niet de bedoeling. Het probleem is dat hij op de pagina's waar de nieuwe hoofdstukken beginnen nog de titel van het vorige hoofdstuk aanhoudt in de header. En dat kan ik dus niet veranderen, want dan past hij voorgaande paginaheaders ook aan....

Probeer dit wat ik uitleg eerst eens op een nieuw bestand.
Dan kan je zien dat je wel 2 verschillende headers kan hebben. :)

Kijk maar eens in de bijlage

Bijlagen

Nou, je uitleg heeft toch gewerkt. Die next page break deed het 'm toch. Bedankt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan