headphones willen niet werken

Status
Niet open voor verdere reacties.

tweaker-casemod

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2007
Hallo,

Ik had de volgende vraag:
Waarom willen mijn headphones niet werken via de front line in ingang die hiervoor bedoeld is (groen). Ik gebruik een 5.1 setje als speakers en een creative Audigy SE geluidskaart. Op mijn vorige computer werkte het wel onder XP. Huidige computer komt van alternate en draait onder Vista, ik ben bij toeval wel tegen gekomen dat meerdere mensen problemen hebben met hun headphones op alternate computers. Heeft iemand toevallig een oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt,

F. van Gorkum

Je bedoelt zeker de koptelefoonaansluiting aan de voorkant?
Kan zijn dat er binnenin een kabeltje los zit, dit kun bij een computer zaak (mischien ook Aternate)
laten maken of neem contact op met hun helpdesk.

Je kunt ook een headphone splitter op de aansluiting van de front dozen doen.
dan een verlengsnoertje er op en de koptelefoon op het verlensnoertje.

Oja vergeet niet je 5.1 dozen uit te zetten als je de koptelefoon gebruikt (Wil je geen last krijgen van het Hermes effect)

Laatst bewerkt:
ja hier was ik al bang voor. Er zitten namelijk garantiestickertjes op de case waardoor ik deze niet open kan maken (kan natuurlijk wel, maar dan vervalt mijn 3 jaar garantie (heb bijbetaald voor extra lange garantie :( ). Maar het zal inderdaad wel een kabeltje zijn wat los zit. Ik vind het overigens erg zwak van alternate om niets over deze garantie stickers te vermelden. Want dit houd in dat ik zelf geen upgrades kan doen in de komende 3 jaar of ik moet het door alternate zelf laten doen waar weer veel onkosten mee gepaard gaan. :mad:

Dan dit maar?:
Je kunt ook een headphone splitter op de aansluiting van de front dozen doen.
dan een verlengsnoertje er op en de koptelefoon op het verlensnoertje.

Zit er trouwens geen koptelefoon op de 5.1 dozen?

ik neem aan (ben niet zo thuis in het audio wereldje) dat de headphone aansluiting op mijn geluidskaart ook groen is (dit was ook nog de enigste aansluiting die vrij was op mijn geluidskaart)? Ik heb het hierin geprobeerd maar daar kreeg ik alleen een hoge piep uit mijn headphones. Ik snap trouwens niet waarom je op een headphone splitter nog een verlengstuk wilt doen? Je kunt de headphone toch rechtstreeks in de headphone splitter stoppen, wat is het voordeel dan om er ook nog een verlengkabel aan vast te maken?

ok ja als je het zo bekijkt. Want ik kan er dus vanuit gaan dat de aansluiting voor op de pc niet zit aangesloten en dus genoodzaakt ben om die op mijn geluidskaart te gebruiken. Maar zoals ik al zij hoorde ik alleen een hoge piep via deze aansluiting :S dus denk je dat het via een splitter wel wil werken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan