Headset constant gekraak hoop zelf al geprobeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

marrecie

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2012
Hallo allemaal!

ik heb sinds kort een nieuwe computer alles werkt prima behalve mijn headset (razer megalodon). De headset geeft een constant krakend geluid vooral erg hoorbaar met skype.
wat heb ik zelf geprobeerd om dit te verhelpen?:
- firmware v/d headset geupdate.
- de headset op mijn oude pc aangesloten, dan werkt hij perfect.
- andere headset (logitech) op mijn nieuwe pc aangesloten, werkt perfect.
- geluidsdriver moederbord geupdate.

ik las ook op internet dat USB poorten die direct achter het moederbord zitten teveel energie of iets dergelijks gebruiken.
maar als ik mijn headset op een USB poort plaats die boven op de pc zit dan vind mijn pc de headset niet...

iemand enige idee?

alvast bedankt!!

MARC

Heb je de headset op een usb 2.0 poort aangesloten? Ik zie net een video van iemand die een hoop problemen met die headset had, op een usb 3.0 poort.

jaa dat heb ik ook ergens gelezen.
ik zou alleen niet weten hoe ik het verschil herken tussen een 2.0 of 3.0 USB poort.

oh ja krijg nou wat :P blauw en zwarte USB poorten heb ik. heb ze overigens allemaal al geprobeerd maar dat mocht niks uitmaken.
ter info: USB poorter achteraan de pc word de headset gevonden maar heb ik dus krakend geluid.
USB poorten bovenop de pc dan vind hij mijn headset niet.

maar aan 2.0 of 3.0 USB poorten ligt het dan ook niet want heb alle USB poorten aan de achterkant al getest.

Is de pc op een geaard stopcontact aangesloten?

ja hij is op geaard stopcontact aangesloten.

edit: misschien dat dit ook nuttig is om te zeggen:
wanneer mijn headset op wat voor USB poort dan ook aansluit dan moet ik de USB vaak 10x eruit en erin doen.

Laatst bewerkt:
Je PC ziet een USB headset als een geluidskaart, naast de geluidskaart die je al hebt. Als het goed is schakelt ie over naar de headset, als je die er in stopt.
Wat hier aan de hand kan zijn is een conflict tussen beide. Kijk eens in de instellingen van je geluid, of in de geluidsinstellingen vh programma/spel dat je gebruikt, en kijk welk 'apparaat' er is geselecteerd. Misschien kun je iets op 'auto' zetten..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan