Headset frontpanel (geen geluid)

Status
Niet open voor verdere reacties.

paul e

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2008
Sinds kort nieuwe PC + Vista.
Moederbord: ASUS P5K

Via de aansluitingen aan de achterkant doet al m'n geluid het (beeldscherm met ingebouwde speakers, aparte speakerset, hoofdtelefoon)

Het probleem bevindt zich aan de voorkant: het frontpaneel.
Als ik de hoofdtelefoon in de groene bus (voorin) steek, komt er geen geluid uit.
Als ik via configuratie, geluid, etc. de hoofdtelefoon selecteer en click op 'testen', dan hoor ik wel het testsignaal. Dit lijkt erop te duiden dat de aansluiting etc wel korrekt is.

Ik vermoed dat het in (één of andere) instelling zit. Heb ook al via BIOS geluid op HDI cq AC97 gezet, maar zonder resultaat.

Wie weet uitkomst ?

Bijvoorbeeld Realtek heeft een soort eiegen Control Panel (Sound Effect Manager) waarmee je de diverse apparaten kunt toewijzen aan de verschillende jacks, rear en front. Vaak staat er een icoon in het Configuratiescherm en/of in het Systeemvak in je Taakbalk.
Heeft jouw geluidskaart niet ook zo'n Manager?

Als ik rechts click op luidspreker-icoon op taakbalk, dan kan ik kiezen voor: luidsprekers, hoofdtelefoon en apparaat voor digitale uitvoer.
Als ik rechts click op Hoofdtelefoon, dan heb ik o.a. de optie 'testen'. Als ik dat doe, dan klinkt achtereenvolgens in linker en rechter oordopje een signaal. (geeft mij het idee dat-ie werkt)
Dubbelclick ik op hoofdtelefoon, dan zie ik bij tab Algemeen -> Informatie over aansluiting. Daar staat: L R voorpaneel 3.5 mm plug. Dit komt overeen met wat ik aan de voorkant van mijn systeemkast heb.
Plug ik m'n hoofdtelefoon in aan de achterkant van m'n systeemkast, dan heb ik wel geluid (van bijv. m'n mediaplayer)

Het lijkt dus alsof alles juist is aangesloten, maar toch werkt m'n hoofdtelefoon aan de voorkant niet.

Probleem (zelf) opgelost: Realtek HD Audio Manager geinstalleerd --> alle geluidsuitgangen dooen het !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan