Headset microfoon voor beste kwaliteit

• Onderwerp starter Onderwerp starter slpe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

slpe

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2012
Hallo allemaal,

Ik ben bezig om filmpjes op te nemen en wil daar een toelichting bij inspreken. Nu heb ik een goedkope headset met microfoon en heb na veel zoeken het volume optimaal staan. Alleen nu hoor je natuurlijk weer veel ruis als ik niets zeg.

Mijn vragen:
Wat kan ik het beste gebruiken voor het opnemen van spraak bij de instructies? USB aansluiting of stekkertjes (groen,rood).
Headset of losse mic?
Heeft iemand goede ervaringen met een bepaalde headset/mic, prijs maakt mij eigenlijk niet zoveel uit. Hij moet goed zijn.

Ik hoor graag of jullie ervaringen hebben en wat nu aan te schaffen. Alvast bedankt voor jullie reactie(s)

Ik had ook een klein microfoontje maar er was ook veel ruis op. Daarmee heb ik een grote headset gekocht van Microsoft een Live-Chat 3000 en het is een zeer goede.
Hij was wel niet zo goedkoop.
Groetjes

Ik zie inderdaad alleen goede recensies voor deze. En duur vind ik hem niet 30,00 euro. Ik zat zelf namelijk te denken aan tot 100,00. Dat geluid voor het opnemen is voor mij erg belangrijk, dus niet erg om daar geld aan uit te geven.

Maar als ik hem gekocht heb was hij juist nieuw en daarom was hij zo duur waarschijnlijk.

Logitech maakt een aantal zeer nette USB headsets. De betere komen met noise cancellation.

Mijn USB headset heeft een aantal settings: low latency (game mode), Telefoon (noise cancellation) en "muziek" (prioriteit op afspelen, niet spreken)

Het voordeel van USB is dat je overspraak makkelijk kunt overkomen en het signaal al digitaal bij je computer aankomt. Verder is het een gescheiden device van je geluiskaart en kun je dus instellen onafhankelijk daarvan.

Als je echter een geluidskaart van 100 euro in je computer hebt met de juiste drivers is dat natuurlijk wel de betere oplossing.

Hioj zit lekker

Ik ben net een klein kind en ben dus direct naar de winkel gegaan en heb de Microsoft headset gekocht. Hij zit inderdaad heerlijk, maar nu nog even geluid opnemen. Hij heeft 2 audio app. toegevoegd, Digitale audio (S/PDIF) en de microfoon Microsoft Life Chat LX-3000. Ik heb zitten puzzelen in de instellingen nu neemt hij niet meer op. De LX-3000 staat als standaard ingesteld en de S/pdif als standaard communicatie apparaat. Iets doe ik fout maar wat?

Was nog even vergeten iedereen te bedanken voor de input.

Dus: bedankt!!

Ik wil graag muziek opnemen maar ik kan geen goedkope maar toch goede headset vinden. Ik wil het wel op de computer opnemen, maar ik kan ook geen goede opname studio voor pc vinden. Heeft iemand idee?? xxxx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan