Headset probleem!

Status
Niet open voor verdere reacties.

renebvz

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2010
Goedenavond Forumgebruikers!

Ik loop met een probleem.

Ik heb afgelopen week deze headset gekocht.
turtle beach ear force nla
http://www.zavvi.com/wii-u-accessor...ach-ear-force-nla-headset-black/10649792.html
10649792-1352225469-180896.jpg

Helemaal leuk ik sluit hem aan op mijn PC (Windows) en hoor geluid aan beide kanten! top hij doet het.
Nu alleen nog mijn Mic... Die doet het namelijk niet.
Dit test in door skype en het programma van windows zelf.

Op mijn laptop (Macbook pro 15inch 2011 early) doet hij het echter wel.

Nu loop ik met de vraag. waarom niet op mijn PC? Nou door wat google werk en wat mensen vragen die iets meer verstand ervan hebben kwam ik erachter dat er 2 verschillende jacks zijn. 1tje die alleen audio leest en 1tje die mic leest en als je dus zoals ik heb 2-3 lijntjes heb leest hij beide.
unnamed.jpg
Maar mijn PC leest dus niet 2 uit zich zelf, oplossing zou een splittertje zijn die dus het wel leest.

http://www.allekabels.nl/na/0/1217087/jack-splitter-microfoon-en-audio.html

Deze stop ik dus in de audio aux en mix aux. en start skype weer op.
eerst wat me opvalt is. Linker oor doet het alleen... Ook doet de mic het niet.

Wat doe ik verkeerd :(? mijn doel is teamspeak/skype te gebruiken probleem is dat me PC hem dus niet leest?

Hopelijk kan iemand me hier verder mee helpen.

Met vriendelijke groet,

Rene van Zon

Beste Rene,

De headset die je hebt gekocht heeft een zogenaamde TRS-aansluiting met 3 isolatiestrepen en dus 4 contactvlakken. De tip (T) voor het + signaal, de eerste ring (R) voor het - signaal, de tweede ring (R) voor het mic signaal en de sleeve (S) voor het ground signaal.
Nu is het zo dat de nieuwere MacBooks (weet niet vanaf wanneer) zo'n chassisdeel ingebouwd hebben en microfoon en hoofdtelefoon dus kunnen scheiden van elkaar. De meeste PC's hebben dat (nog) niet. Wat je moet doen is dus een splitter kopen zoals jij al aangeeft, al ben ik daar zelf geen fan van en bovendien werkt het niet altijd.

Ik vrees dat je óf een nieuwe headset moet kopen, óf een geluidskaart die deze aansluiting wel ondersteund, óf je moet zelf gaan solderen en twee stekkers aanzetten.
Succes!

Bijna goed DJJochem. :)
Dit noemen ze (omdat het twee keer ring heeft) dus ook TRRS.
En afhankelijk van merk toepassing e.d. is de aansluiting:
af5786d7_head-fi.jpeg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan