Headset usb vs. 3,5mm

Status
Niet open voor verdere reacties.

RowanP

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2007
Ik ben op zoek naar een goede headset voor mijn desktop. Ik had vroeger een 5.1 Sharkoon headsetje die via 3,5mm jacks werkte. Nu heb ik een nieuwe desktop waar ik dus de keuze moet maken tussen jack of usb. Is er een groot verschil qua geluidskwaliteit en cpu gebruik tussen die 2? Heeft het tegenwoordig nog zin om 5.1 headsets te kopen? Ik zie namelijk bijna alleen nog maar stereo headsets, maar in hoeverre kan je geluid daar plaatsen bij gamen bv?

Het zijn uiteindelijk een paar vragen meer geworden haha. Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Hallo RowanP,

5.1 is een surround sound dat uit 5 speakers (L, R, C, L achter en R achter) en uun subwoofer (de .1) komt.
Een headset zit zo dicht op je oren dat het nooit de ruimte om je heen kan weergeven. (Wel simuleren en dat doen ze dan ook.)
Headsets en speakers zijn analoog! 3,5mm heeft het digitaal signaal analoog gemaakt voor je speakers of headset. USB is digitaal dus zal dit signaal later (in headset, speaker of d.m.v. een interface) analoog gemaakt moeten worden.
Ik zou voor de jack gaan en wat betreft 5.1 of stereo (headsets) gewoon uitproberen. Ook in stereo je n.l. ruimte creeren. (We hebben tenslotte maar twee oren.) Suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan