Headset werkt niet op mac

Status
Niet open voor verdere reacties.

brookhuis1

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2001
Hi, ik heb een mac met een ingebouwde microfoon. Maar ik wil graag een headset gebruiken maar krijg het nergens voor elkaar dat hij deze ook pakt. (altijd maar de open microfoon). Weet iemand waar ik de instellingen moet regelen om dit goed te krijgen?

Bij voorbaat dank.

Ja, dat zou geen enkel probleem moeten zijn.
Ik vermoed dat ik ergens in de basis nog instellingen moet veranderen maar heb geen idee waar ik dat moet doen.

Als het gewoon een jack-plug is dan moet hij gewoon werken.
Kijk even in Systeemvoorkeuren> Geluid.
Daar kan je je instellingen doen betreft je koptelefoon.

LaPasta

Hi La Pasta
ik hoor juist overal dat je speciale headsets nodig hebt voor de Imac en dat het
dus daaraan zou liggen. Jouw bericht lijkt wat anders te zijn....

Raadsels.....

Er is niets speciaals aan een iMac. Het werkt hetzelfde als een normale Windows PC. Er zot alleen een ander besturingssysteem op. Pak een gewone hoofdtelefoon met jack-plug
Stop hem in de hoofdtelefoonuitgang (leuk woord voor galgje;)) van je iMac. En kijken in je Systeemvoorkeuren en dan paneel "Geluid".

LaPasta

Ooh ja, misschien is een MacMiep cursus wel wat voor je.

Laatst bewerkt:
Hi Pasta :)
niet om eigenwijs te zijn maar in mijn google zoektocht zie ik telkens dat een gewone headset te weinig signaal afgeeft en je juist het geluid moet versterken (en zij die dit zeggen, zijn heeeeeeel stellig ! :) )

Enne.. het gaat om de MIC.. he.. niet om de koptelefoon. Het is de microfoon die problemen geeft .. miep miep :)

Laatst bewerkt:
Ja, je hebt helemaal gelijk. Je hebt het over een headset. Dan moet het met een iMic van Griffin wel lukken. Raar trouwens, dat het niet werkt.

LaPasta

Hi Pasta
dat lijkt inderdaad een rariteit van Mac te zijn, beetje onvriendelijk lijkt me zo.
tx voor de info.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan