headstart firewire

Status
Niet open voor verdere reacties.

bernadette

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2002
firewire verdwenen bij apparaatbeheer

Ik heb een headstart computer met volgens de aanschaffolder een firewire aansluiting ik heb deze nog nooit nodig gehad maar ik heb nu een jvc videocamera gekocht die de films overzet via firewire.
Maar als ik hem aansluit herkent hij hem niet.
Al wat gezocht hier op internet daar vertelde ze dat je bij apparaatbeheer bij netwerkadapters een 1394 adapter moet zien maar die zie ik niet waar kan ik dit vinden?

Laatst bewerkt:
Je kunt eens kijken bij Start/Configuratiescherm/Netwerkverbindingen of er een 1394 verbinding staat en of deze ingeschakeld is. Zo nodig via Rmuis inschakelen.
B

Er staat geen 1394 verbinding bij?
Ik bedenk me wel dat ik in het eerste jaar een nieuw moederbord heb gekregen een GA-8SG800P

IK heb het moederbord opgezocht op internet daar staat bij de 1394 firewire optional, hoe kan ik dit zien want ze zullen me toch niet een moederbord gegeven hebben waar dit niet op zit?

Zijn de drivers voor de 1394 wel geïnstalleerd?
De 1394 is volgens de gegevens aanwezig op het moederbord maar moet met een kabeltje op een 1394 connector op de kast worden aangesloten. Als deze op de kast zit dan kan je controleren of hij ook op het moederbord is aangesloten.
Voor de kleine 1394 aansluiting kan je eventueel een verloopstekker aanschaffen.
B

We hebben de kast opengemaakt en hij is wel aangesloten op het moederbord.
Normaal moet hij als je iets aansluit op de firewire toch aangeven dat er nieuwe hardware inzit.
Ik kan softwarematig niks vinden over de firewire oftewel de 1394 poort.

Ik heb gekeken me sisoft sandra maar daar staat ook niks over poort 1394.
Kan het zijn dat ondanks je hem nooit gebruikt hebt hij toch kapot is?

Een nieuwe firewire kaart ingebouwd en die doet het wel dus de oude zal wel zonder hem ooit gebruikt te hebben kapot zijn.

Nu nog leuker plotseling is mijn firewirekaart verdwenen in apparaatbeheer en doet het dus ook niet. Nadat ik hem in een ander slot heb geplaatst doet hij het weer wel maar niet voor heel lang nadat ik de computer opnieuw opgestart heb was hij weer verdwenen.
Weer in een ander slot en nu doet hij het weer wel maar voor hoelang?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan