• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

heb anderee versie Office,krijg steeds melding(bijlage)

• Onderwerp starter Onderwerp starter duin1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Had eerst Microsoft 2003. Nu heb ik 2007 geïnstalleerd.

Nu krijg ik als ik een oud Excel bestand open een melding. (ZIE BIJLAGE)

Volgens een ander forumlid kan dit verder geen kwaad, maar is er een mogelijkheid om deze melding te voorkomen, steeds als ik een oud Excel bestand open?

alvast bedankt!

Bijlagen

Sla die documenten op als Office 2007 (.xlsx) document.

Je krijgt die melding toch niet als je je bestand opent, maar enkel bij afsluiten.
De oplossing van Edmoor is correct ware het niet dat je voorzichtig moet zijn als er macro's in je bestand zitten,
dan moet je de extensie .xlsm gebruiken anders ben je de macrocode kwijt.

Nog een kleine correctie hierop. Je moet het document dan niet opslaan met de extensie .xlsm maar kiezen voor het opslaan als document met macro's. De genoemde extensie is dan standaard.

Wat zijn macro's?

Heb bijlage toegevoegd. Bij opslaan als werkmap Macro staat een uitroepteken.
Klopt dit?
Is dit dan juist opgeslagen?

Wat zijn macro's eigenlijk?

Bijlagen

• Knipsel-MACRO-EXCELL.PNG
    Knipsel-MACRO-EXCELL.PNG
    19,6 KB · Weergaven: 25
Dat klopt inderdaad en het betekend dat het om een werkblad met macro's gaat. Macro's zijn stukjes programmacode die geschreven zijn in Visual Basic for Applicatopns (VBA) en in dit geval voor Excel. Ieder Office product biedt de mogelijkheid hiermee zelf te programeren.

Als ik nu Excel open en opsla ktijg ik xlsx als bestand

Hoi,

Bedankt voor de moeite. Ik zet dit topic nu als opgelost, maar ik heb nog 1 vraagje:

Als ik Excel 2007 nu open, wat bewerk en opsla zie ik dat het opgeslagen als:

Microsoft Office Excel-werkblad (.xlsx)

Dit is nu zonder macro's. Wat is het verschil?

Dat is het standaard opslag formaat. Als je een .xlsm opent, bewerkt en weer opslaat zal het .xlsm blijven.

@ed

De standaard vorm voor opslag kun je zelf instellen bij de opties van Excel.
Bij mij is dat standaard met macro's

Klopt, maar de standaard na installatie is xlsx, dat bedoel ik met standaard. Je extra info is wel nuttig om te weten :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan