Heb de 8800GT op het oog. Wat vragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jooploef

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 nov 2007
Berichten
4
Hallo allemaal. Net geregistreerd op dit behulpzaam ogende forum vanwege een toekomstige upgrade van videokaart.
Dit is mijn systeem op dit moment:

Besturingssysteem: Windows XP Media Center Editie \ Windows Vista Ultimate x32 (Dual Boot)
Moederbord: Intel D965RYCK
Processor: Intel Core 2 Duo E6300 1,83Ghz
Werkgeheugen: Kingston 1024MB DDR2 667Mhz
Videokaart: Geforce 7600GS 512MB DDR2
Harde Schijf: 250GB 7,200RPM (merk komt niet gelijk bij me op)
Voeding: AmacroX Warrior AX400-PNF 400w

Ik heb al sinds ik de PC liet bouwen (november 2006) het idee dat de videokaart de rest van de PC, en vooral mijn liefde voor realistische videospelbeelden, geen eer aandoet. Nu is mijn plan om een 8800GT aan te schaffen, aangezien ik toch een type blijf voor budgetkaarten en deze kaart ongelooflijke prestaties schijnt te leveren voor zijn prijs.
Hiermee sta ik weer aan de andere kant van mijn oude probleem, nu ik vrees dat de rest van de PC de 8800GT niet gaat trekken. Ik heb al 2x1024MB DDR2 800Mhz RAM als upgrade op het oog, wat naar mijn mening wel voldoende moet zijn, maar ik maak me vooral zorgen over de voeding, Ik heb gelezen dat 400w het minimum is voor de 8800GT, maar is dat eerder een overdrijving of een onderschatting? Is de E6300 een zeer grote "bottleneck" voor de nieuwe GPU of valt dat wel mee? Is de kans groot dat de nieuwe kaart niet past in het gat waar ooit een 7600GS met een riant stuk lege ruimte om zich heen zat?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden,

Joop.
 
Laatst bewerkt:
was je van plan om nog 2× 1024 mb erbij te kopen of in totaal 2×1024 mb?

en ja je voeding, daar durf ik niks over te zeggen hij zou het misschien net kunnen halen.

en je prosessor is ook niet meer een van de snelste als je een nieuwe prosessor zou halen weet ik zeker dat je er een verbetering mee hebt, klik
 
was je van plan om nog 2× 1024 mb erbij te kopen of in totaal 2×1024 mb?

Dat ligt eraan. Ik koop in ieder geval 2x1024MB DDR2 800Mhz RAM, en als die samen met het oude RAM werkt (wat ik persoonlijk betwijfel), dan zet ik het er gewoon bij. Anders haal ik het oude RAM er helemaal uit.

headshot zei:
en je prosessor is ook niet meer een van de snelste als je een nieuwe prosessor zou halen weet ik zeker dat je er een verbetering mee hebt, klik

Bedankt voor de suggestie. Ik had inderdaad al in de gaten dat een snellere processor ook betere prestaties van de videokaart als gevolg heeft, maar is dat verschil echt zo groot om een goed, maar dan niet supersnel, presterende processor al na een jaar te vervangen?

Aan eventuele mods: Ik zie nu dat er een upgrade forum is, mijn excuses voor het verkeerd plaatsen van dit onderwerp.
 
Laatst bewerkt:
download anders everest home HIER even en kijk wat voor ram geheugen je nu hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan