heb hulp nodig met booten windows xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

donstrijb999

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2009
ik heb recent een nieuwe pc samengesteld
ik heb nog mijn oude harde schijven maar nu heb ik een probleem
als ik windows xp moet booten moet ik de juiste uit de 4 in boot menu selecteren maar boot menu geeft mij niet genoeg tijd.
want normaal krijg je 30 seconden net als bij mijn oude pc maar bij mijn nieuwe krijg ik 0 seconden de tijd om windows te selecteren.
p.s. de reden dat ik windows xp wil booten is om backup te maken van al mijn oude bestanden

Bedoelt u soms de keuze voor een Windows uitgave bij de start van Windows?
Als dat zo is, ga dan naar Start-Instellingen-Configuratiescherm-Systeem-Geavanceerd en dan bij de Opstart- en herstelinstellingen druk op Instellingen.
Dan krijgt u een scherm waar u de Lijst met besturingssystemen aan kunt vinken en de seconden in kunt stellen dat ze getoond worden.

ok dan weet ik dus hoe ik de tijd kan instellen maar hoe kom ik nu dan in windows want dat wordt moeilijk denk ik of niet?

Als windows start en er geen tijd is om een keuze voor een bepaalde windowsversie te maken, dan kiest het systeem er zelf een. Na deze start hiervan kan vervolgens de wachttijd aangepast worden.

dat gaat helaas niet lukken ik heb een keuze van 4 windows maar ik moet de 2de in de lijst hebben de rest doet het niet

Ik las uw oorspronkelijke bericht nog even en zie dat uw hoofddoel is om bestanden veilig te stellen.
Dat kan ook opgelost worden door de PC/laptop op te starten met een XP opstart CD zoals bijv. Hirens boot cd http://www.hiren.info/pages/bootcd

De windows-file waar de wachttijd bij een multi-boot systeem wordt bijgehouden heet Boot.ini en staat in de root C:

Laatst bewerkt:
Ik kan die bootcd zo niet vinden en hoe werkt dat eigenlijk want ik heb een w7 cd (64bit) en die moet ik dan dus installeren tijdens windows xp aan staat aangezien het upgrade is

Sorry dat het even duurde, maar ik had per ongeluk de link naar de updates van dit onderwerp verwijderd (ook ik druk wel eens op een verkeerd knopje ;) )

U heeft inderdaad gelijk dat de pagina van Hirens bootcd versie 11 geen download mogelijkheid heeft. Foutje van Hirens, denk ik.
Nu is de laatste versie ook niet nodig voor uw doeleinde.
Daarom de voorlaatste versie maar.
Die kan hier http://www.megaupload.com/?d=B3W76E50 of hier http://www.filestube.com/119ed4b9f9f93b4203ea,g/Hirens-BootCD-10-6.html vandaan gedownload worden.
Download de zip-file, unzip het geheel.
Dat resulteert in een aantal bestanden, waarvan de belangrijkste de ISO-file is met de naam Hiren’s bootcd die dan op een CD als opstart CD gebrand moet worden. Dat kan met Nero brander, of het gratis product CDBurnerXP, maar er staat ook de file BurnCDCC.exe in deze geunzipde files waarmee een iso-cd gebrand kan worden.

Start de PC op met deze iso-cd en kies voor starten van XP. Die wordt dan vanaf de Hirens CD gestart.
Daarmee kunt u dan naar harte lust grasduinen in de harde schijf en alle bestanden kopueren naar een externe HD of USB-stik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan