heb ik een 32 of 64 bits processor + nog een probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0171

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2010
Hallo,

ik wil een schone installatie (windows 7) uitvoeren op mijn pc. Ik wil hier ook meer dan 4 gb in zetten maar weet niet of het mogelijk is 64 bits er op te zetten. omdat ik niet weet of het mogelijk is qua processor.

heb een game pc, (betreft zelfde als de vraag hierboven)
met 32 GB werkgeheugen. hij herkent hiervan maar 2GB (weet niet hoeveel kaarten dit zijn)

Alvast bedankt.

mvg gast0171

heb je 32gb werkgeheugen, waarvan je maar 2gb kan gebruiken zonder uberhaupt te weten of je processor wel 64 bit is....? lekker slim....

misschien even zo slim zijn het type te posten? aan 'zelfde als de vraag hierboven' hebben wij natuurlijk niks aangezien de vragen de hele tijd verschuiven...

oke

deze processor heb ik er in zitten.

maar kan ik dan op mijn computer (laten bouwen)(heb geen contact meer met bouwer) een 64 bits versie van windows installeren of hangt het van meerdere dingen af?

gr gast0171

welke processor heb je? welk os staat er nu op? 32 bit ondersteunt maar 3.5 gb ram

Volgens de intel site is dit een 64 bit processor die 64 bit ondersteunt.

welk type? pentium/core2duo/core i3/i5/i7 als hij 64 bit ondersteunt zou ik 64 bit doen

heb een game pc, (betreft zelfde als de vraag hierboven) met 32 GB werkgeheugen.
hij herkent hiervan maar 2GB (weet niet hoeveel kaarten dit zijn)

Een beetje pc tegenwoordig heeft 4 of 6 geheugenslots. Stel dat het er 4 zijn dan moet er in elk slot een reepje van 8G zitten...

Herkent jouw pc daar maar 2G van (en dat zou minstens 4G moeten zijn) dan is er ofwel iets mis met je geheugenreepjes of in de instellingen staat iets niet goed. Check je BIOS eens? Check je hardware instellingen ook eens?

heb al gezien wat voor processor je hebt k moet soms beter lezen
maar nou ff over je vraag: ik zou met die hoeveelheid ram en die processor 64 bit installeren

moederbord is ook van bellang om te weten

niet ieder moederbord kan 32GB werkgeheugen aan zeker niet het oude LGA 775

snap eigenlijk uberhaupt niet waarom je 32GB werkgeheugen in je pc plaatst het maakt je pc niet sneller

Laatst bewerkt:
hallo,

ik weet nog even niet wat voor moederbord er in zit.
er zit nu 32 bits windows op.
in draaide speccy af van piriform en die gaf achter het moederbord een aantal getallen met 32, vandaar mijn vraag of alleen de processor uitmaakt of je een 64 of 32 bits moet installeren.
ik wil als het één kaart is tenminste (als dit uberhaupt bestaat) 32 gb er op hebben omdat de bouwer van mijn pc deze nog had liggen. (hoeveel moet ik er anders instoppen voordat het nutteloos word?) en ik er op ga gamen (weet ik dat het met de proccessor niet heel erg mee zal vallen maartoch). zal morgen even kijken wat voor moederbord, videokaart. dit doe ik trouwens via speccy, is dit verkeerd en geeft deze de goede hardware aan?

maargoed ik hoop zo al jullie vragen morgen beantwoord te hebben qua specificaties.
voor de rest nog vragen:p

de computer waar ik aan moet ''rommelen'' is niet van mij maar van een kennis van me. dus voor die specs. moet ik morgen effe naar hem toe (geen probleem overigens hoor.) jullie horen nog van me!
heeft nu een ille*ale windows7 ultimate er op staan. :evil:
maakt dit overigens nog uit of welke versie het is (thuisgebruik) gewoon home of kan die niet zoveel geheugen aan of ligt dit puur aan het moederbord?

oohja, kun je via speccy zien of je processor 32 of 64 is? (nieuw topic of hier maar effe)?

in ieder geval alvast bedankt voor het commentaar en de antwoorden, en ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. :)

Gr gast0171

Laatst bewerkt:
Even een samenvatting en bevestiging van al het gezegde

- Je processor is een processor die de 64-bits instructieset ondersteund (zie je eigen link)
- Wil je dus gebruik maken van meer dan 4 GB (3.xx) zul je een 64bits os moeten installeren. (en dat kan dan dus ook)
- de hoeveelheid geheugen wat boven de 4 gb geaccepteerd word is zoals aangegeven gelimiteerd door de chipset die op je moederbord zit. (dus afhankelijk van je mobo)

- De windows 7 versie bepaald ook hoeveel geheugen geaccepteerd word
Ultimate/Professional/Enterprise kunnen "maar" 192 GB aan
Home Premium kan maar 16 GB aan
Home Basic kan maar 8 gb aan
Starter is er niet in 64bits variant (32bits max 2 gb)

Dus mogelijk is die ultimate helemaal geen ultimate maar een verbouwde starter?

Laatst bewerkt:
"ik wil als het één kaart is tenminste (als dit uberhaupt bestaat) 32 gb er op hebben omdat de bouwer van mijn pc deze nog had liggen."

omdat de bouwer van de pc deze nog had liggen??

weet je wel zeker dat je het hier over werkgeheugen hebt? 32gb is waardeloos omdat je als normale gebruiker aan 8gb al te veel hebt... en zoals al gezegd werd kan je processor de 64bit wel aan, maar dit is ook afhankelijk van je andere hardware... begin dus gewoon eens met te posten wat je precies hebt.

opgelost

hey,

die 32 die die vriend van mij op het doosje had zien staan was 32 bits :evil:
en gewoon 2GB dus dat is opgelost.

nou heb ik ook even windows er op gezet. alles draait weer (64Bits), glijk effe rem*veWat gebruikt dus er kan niks meer misschaan (Hoop ik) het kon dus.

BEDANKT HÉ

GR gast0171

en je gaat windows 64 bits draaien terwijl je 32 bits werkgeheugen hebt?

okeeeeee succes daarmee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan