Heb ik een andere CPU koeler nodig, naast mijn standaard koeler bij mijn AMD FX-8320?

• Onderwerp starter Onderwerp starter YvoB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

YvoB

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2011
Hallo allemaal,

Ik ga een game pc bouwen en ik ga daar de AMD FX-8320 CPU in gebruiken. Als case ga ik hoogst waarschijnlijk voor de Cooler Master Force 500. Deze heeft standaard een fan ingebouwd. Mijn vraag is of ik genoeg heb aan de standaard koeler die bij deze CPU zit. Het is niet zo dat ik ga overclocken. Mij lijkt dat een standaard koeler genoeg moet zijn, maar voor het geval dit niet zo is, is deze CPU koeler dan goed en zorgt hij er niet voor dat ik bijv. mijn RAM sticks niet meer goed kan plaatsen?: Cooler Master Hyper T4. Als iemand een goedkopere CPU koeler weet, hoor ik dat ook graag.

Gr. Yvo

Ik denk dat het wel voldoende is wanneer je die ventilator als outtake gebruikt aan de achterkant bovenaan.

Wat belet je om het niet eerst te proberen? Bevalt het niet dan kan je altijd nog een andere koeler of extra ventilatoren kopen.

Dus u zegt: eerst uitproberen met de standaard koeler en kijken hoe dat werkt? Als ik dit eerst uitprobeer, wat is dan een mooit temperatuur voor de CPU wanneer ik game? En wat is een handig programma om dit te meten, naast het gebruik maken van de UEFI?

oke, bedankt voor het advies. Is het overigens aan te raden om in mijn game pc, naast de standaard fan in mijn case, nog deze twee fans te zetten?: Corsair Air Series SP120. Deze komen er bij reviews erg goed uit namelijk en een vriend van me zegt dat die case fans toch wel echt helpen.

Case fans helpen altijd om de warmte je kast uit te krijgen, danwel koele lucht de kast in te blazen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan