Heb ik een modem/router nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patrickkk

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2009
Heren,

Ik heb in spanje (thuis) een internetverbinding via de telefoonlijn. Nu heb ik van de provider een modem meegekregen (althans ik denk dat het een modem is). Hier zit ook WIFI op. Dus ik kan in spanje wel door het op draadloos internetten, maar ik vind dat apparaat een beetje stom. Ik moet vaak de stekker eruit halen omdat ie constant vastloopt. Nu ben ik in Nederland en wil hier eentje bij de mediamarkt kopen.

Maar wat moet ik komen? Een modem of een router? En wat is een goede merk?

Ik wil dus dat apparaat wat ik van de spaanse provider heb gehad vervangen maar ik weet niet of dit een modem of een router is.

Groet,

om te beginnen zou het handig zijn om te weten wat voor apparaat je nou hebt: er is een verschil tussen modem en router....
Een door de provider geleverd modem is bovendien vaak niet zomaar even te vervangen door een willekeurig ander exemplaar. Zoek eerst uit wat je precies hebt!

Je hebt altijd een modem nodig....

De modem zet de signalen om voor telefoon en internet.
De router is om het signaal naar meerdere computers te sturen.

Maar kijk wel naar de aansluitingen van je huidige modem. Die zijn vaak aangepast en niet standaard te verkrijgen (aangepast aan bekabeling provider).

Is de modem in bruikleen met borg? Dan kan je een nieuwe aanvragen.
Heb je hem gekocht bij je abbo? Zou ik een klacht indien over de kwaliteit en vragen om een nieuwe

Laatst bewerkt:
om te beginnen zou het handig zijn om te weten wat voor apparaat je nou hebt: er is een verschil tussen modem en router....
Een door de provider geleverd modem is bovendien vaak niet zomaar even te vervangen door een willekeurig ander exemplaar. Zoek eerst uit wat je precies hebt!

Ik heb nu een apparaat van het merk D-link. Maar dat ding is echt raar en loopt continu vast. Vandaar dat ik deze wil vervangen. Ik denk dat dit een modem/router in één is, omdat ik ook gewoon draadloos internet heb. Hier in Nederland heb ik zo een ziggo-kastje en daarop heb ik een router aangesloten voor draadloos internet.

Je hebt altijd een modem nodig....

De modem zet de signalen om voor telefoon en internet.
De router is om het signaal naar meerdere computers te sturen.

Maar kijk wel naar de aansluitingen van je huidige modem. Die zijn vaak aangepast en niet standaard te verkrijgen (aangepast aan bekabeling provider).

Is de modem in bruikleen met borg? Dan kan je een nieuwe aanvragen.
Heb je hem gekocht bij je abbo? Zou ik een klacht indien over de kwaliteit en vragen om een nieuwe

Ja ik ben terug naar de provider gegaan en die heeft me toen een ander kastje gegeven maar die loopt ook continu vast. Vandaar dat ik dacht dat ik hier eentje koop en meeneem. Dus wat ik nu thuis heb in spanje is een modem?

time out is een instelling in je modem/router staat die welgoed
of lease time ook

time out is een instelling in je modem/router staat die welgoed
of lease time ook

Pffff weet ik echt niet. Maar dat ding weigert een paar keer per dag dienst. Alleen stekker eruit- en erin pluggen helpt weer. Maar waar zou ik dat moeten instellen dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan