Heb ik een nieuwe videokaart nodig ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pr0z0r18

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2010
Hallo,

Ik heb afhelopen week een nieuw beeldscherm gekocht 23" en windows 7 op mijn pc gezet

Hp pavilion t3260
- Cpu 2.93 Ghz
- 2 Gb ram

en een 64 Mb nvidia geforce 6200 turbocache videokaart
- resolutie 1920/1080

Nu is mijn vraag is het nodig om een nieuw videokaart te kopen of is dit on nodig.???

Zo ja, wat voor kaart kan ik plaatsen/en kunnen alle kaarten er zomaar in of niet??

Alvast bedankt..

welke aansluiting heeft de videokaart? AGP (die bruine) of PCIe x16 (die gele en blauwe)

Zelf denk ik dat het AGP zou zijn, gelukkig voor jou worden er nog AGP kaarten verkocht, maar we moeten wel eerst weten welke CPU het is, en waarvoor je de grafische kaart zou gebruiken (gewoon internetten, af en toe een casual game, zware games, ... ?)

.

Gheheh

Naja, ik bedoel gewoon dat windows en de dagelijkse programmas gewoon lkkr snel draaien

Info

Deze aansluitingen heb ik op dit moment
http://www.pacificgeek.com/productimages/xl/PCIE-GF6200SE-CO-R-2.jpg

Nog wat info:
Systeem
--------------------------------------------------------------------------------

Fabrikant HP Pavilion 061
Model t3260.nl
Totale hoeveelheid systeemgeheugen 2,00 GB RAM
Type computer 32-bits besturingssysteem
Aantal processorcores 1
Geschikt voor 64-bits Ja

Opslag
--------------------------------------------------------------------------------

Totale grootte van harde schijf/schijven 484 GB
Schijfpartitie (C:) 149 GB beschikbaar (183 GB totaal)
Schijfpartitie (D:) 384 MB beschikbaar (3 GB totaal)
Mediastation (E:) Cd/Dvd
Mediastation (F:) Cd/Dvd
Schijfpartitie (K:) 274 GB beschikbaar (298 GB totaal)
Mediastation (O:) Cd

Grafische weergave

Type beeldschermadapter NVIDIA GeForce 6200SE TurboCache(TM) (Microsoft Corporation - WDDM)
Totaal beschikbaar grafisch geheugen 831 MB
Toegewezen grafisch geheugen 64 MB
Toegewezen systeemgeheugen 0 MB
Gedeeld systeemgeheugen 767 MB
Versie van beeldschermadapterstuurprogramma 8.15.11.8593
Resolutie van hoofdbeeldscherm 1920x1080
DirectX-versie DirectX 9.0 of nieuwer

wel, voor internetten enzo zal deze grafische kaart toch wel nog eventjes kunnen meedraaien. alleen weet ik niet zeker of je op zo'n hoge resolutie goed kan werken, met die grafische kaart. heb je soms last van haperingen?

Ja dat is dus het probleem op mijn 23" resolutie1920/1080 hapert het beeld wel eens bijv bij het scrollen op internet..

En nog een vraagje heeft de beelkaart ook invloed op de snelheid van het openen/verslapen van vensters??

Goedemiddag,

Welkom op Helpmij,

Heb je de nieuwste driver voor de videokaart al eens geprobeerd misschien helpt dat nog .

.

Driver heb ik geinstaleerd en heb toch besloten een nieuwe beeldkaart te kopen.

Ik heb een Hp pc maar ik neem aan dat je daar gewoon een nieuwe kaart in kan zetten of is dit niet zo makkelijk??

Ik heb nu een nvidia maar kan er ook een ander merk in??

Alvast bedankt^^:cool:

1: je moet weten welke aansluiting het is: AGP of PCIe x16
2: als je de kaart wilt installeren, moet je (terwijl de ouwe er nog inzit) eerst de oude drivers verwijderen, en drivers van de nieuwe kaart installeren.
3: je kan kaarten van alle merken in je pc proppen, zolang je maar geen bottleneck creëert.
Een bottleneck is wat je krijgt als bv de grafische kaart veel beter is dan je processor. je grafische kaart zal dan dus vaak moeten "wachten" op de data die de processor verzend. dit kan je hebben met alle onderdelen in je pc: Harde schijf, RAM, Grafische kaart, Processor, Moederbordchipsets soms ook, ...

ps: ik raad je wel aan om te wachten tot je garantie verlopen is, want je zal de garantie sowieso verliezen na het openen van je kast.

eventjes gekeken op www.azerty.nl en heb daar eventjes de kaarten uitgefilterd die het beste zouden zijn voor jou pc: nVidea kaarten en ATI kaarten

Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

Je hebt volgens deze gegevens een pci /e aansluiting dus zal je in ieder geval een pci/e kaart moeten kopen.
Ik zou in jou geval deze nemen denk ik om de reden dat deze nog qua voeding kan en met je hardware een beetje gelijk loopt.

Tx

Bedankt voor informatie.:thumb:

Dan nog even een vraagje ik heb onlangs windows 7 geinstaleerd en nieuw beeldscherm gekocht maar nu verschuiven vensters wel een beetje half buiten het beeldscherm??( Ik kan ze ook naar buiten het beelscherm verslepen)

Komt dit door windows 7? mis ik drivers? of kun je dit gewoon ergens instellen??

wil zeggen dat je instellingen nog ingestald staan op 2 beeldschermen of dat je scherm zelf niet goed ingesteld is. (druk es op de knop Auto, die hebben (bijna) alle nieuwe beeldschermen)

en @ Modag: AZERTY.nl is net iets goedkoper als je kijkt naar de totaalprijs (met kosten dus)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan