heb ik een virus ???????

Status
Niet open voor verdere reacties.

baardman

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Berichten
14
Hoi,

Ik wilde even weten of iik met een virus te maken heb,

Als ik een website bekijk of mijn Word open laat het programma vreemde tekens zien, in de plaats van een é krijg ik dan een soort gekke n en bij bijvoorbeeld Word staat er bij '' kopieren '' kopinren. Hoe kan dit en heeft dit te maken met een virus, ik heb NAV 2003 en AVG er op staan en die vinden beiden geen virussen. Ook heb ik in EXplorer de codering op automatische selectie staan . Hoe kan dit

Groeten,

Eelco
 
Hoi,

Als NAV niks vond dan heb je waarschijnlijk geen virus. Je kan voor de zekerheid online scannen bij www.housecall.nl
Even wat anders. Twee scanners op één systeem is niet aan te raden. Ze kunnen elkaar behoorlijk in de weg zitten. Daar komt bij dat AVG toch niet zo denderend is zeker niet ten opzichte van NAV.
 
Je kan ook even op Spyware checken, deze veroorzaken vaak de gekste problemen. Doe dit met Ad Aware te downloaden op www.lavasoft.nu
Verwijder alles wat hij vind.
Wel eerst updaten hè....
 
zet de codering eens op west Europees / windows
 
Hoi Eelco,

Net zoals Raymond Bos zegt, ga maar online scannen voor virussen.
2-3 antivirus programma’s op een PC zegen niet direct dat je PC ‘schoon’ is.
Is je Norton echt: up to date ?
Automatische selectie bij de codering van Internet Explorer: dat klopt wel, niets mis mee. Welke Windows gebruik jij?

Omdat vermoedelijk je PC niet echt ‘schoon’ is (spyware, hijackers, etc) kijk even hier: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=144016

Lees de eerste gedeelte, check je PC op spyware met AdAware, Spybot (na installatie wel eerst updaten!) en maak een scan met het progje Hijack This.

Groetjes
Falco
 
Een keer per week doe ik een rondje onderhoud en gebruik dan de volgende programmaas.

1. Ad Aware 6.0 laatste updates
2. Cleandisk 2004
3. Regcleaner 4.3
4. Schijfopruiming
5. Norman antiviruscheck (elke dag updated)
6. RAV online of Panda online viruscheck (2nd opinion)
7. Defragmenteren

Op mijn 2e computer, meer voor de kids, doe ik hetzelfde maar als virusscanner gebruik ik hier Antivir die ook elke dag geupdate wordt.

Ik moet het afkloppen maar heb gelukkig weinig problemen met de computer. Geen virussen en als ze er zijn dan worden ze gesnapt en behandeld.
 
Hallo,

Het is nu zo dat mijn probleem nog steeds niet opgelost is. Heb online op virussen gescand, ad aware geinstalleerd en regcleaner aangezet. Geen virussen, wel spyware! Het probleem is niet opgelost. Ook staat de codering op west europees. (windows)

Kan het nog iets anders zijn ?

Groet,

eelco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan