profpc
Verenigingslid
- Lid geworden
- 23 dec 2003
Hallo,
-Ik heb vandaag een on-line scan gedaan met kaspersky en die zei dat in de ESET map er 1 virus en 2 verdachte dingen in zitten.
Volgens Nod32 is dat niet het geval. Kaspersky meld ook dat er veel bestanden zijn die Locked is.
Ik kan al deze bestanden dus niet verwijderen. Ik weet ook niet welke van deze 2 virusscanners ik moet vertrouwen?
-Ten tweede kreeg ik de melding in zowel IE als in firefox dat:
'Het beveiligingscertificaat dat door deze website wordt gebruikt, is verlopen of nog niet geldig'
Dit was ongeveer 10 minuten en daarna deed hij het weer. Vandaag kreeg ik dezelfde melding, maar dat was bij Housecall.
Ik heb al op het forum gezocht, waar er een derde optie was genoemd:
Wat vinden jullie hiervan?? Ben ik besmet met virussen?
Alvast bedankt
-Ik heb vandaag een on-line scan gedaan met kaspersky en die zei dat in de ESET map er 1 virus en 2 verdachte dingen in zitten.
Volgens Nod32 is dat niet het geval. Kaspersky meld ook dat er veel bestanden zijn die Locked is.
Ik kan al deze bestanden dus niet verwijderen. Ik weet ook niet welke van deze 2 virusscanners ik moet vertrouwen?
-Ten tweede kreeg ik de melding in zowel IE als in firefox dat:
'Het beveiligingscertificaat dat door deze website wordt gebruikt, is verlopen of nog niet geldig'
Dit was ongeveer 10 minuten en daarna deed hij het weer. Vandaag kreeg ik dezelfde melding, maar dat was bij Housecall.
Ik heb al op het forum gezocht, waar er een derde optie was genoemd:
Ik begin hier nu echt aan te twijfelen of dat bij mij misschien het geval is??Er is een man-in-the-middle attack bezig bij je isp. De dns is gehackt en gmail.com wordt door de hack vertaald in het ip adres van de hacker. Deze probeert jouw inloggegevens te stelen door zelf een server te draaien die de site van gmail mirrord. Aangezien deze hacker het certificaat van gmail niet heeft gebruikt hij zijn eigen certificaat en IE klaagt daar terecht over. Dit lijkt mij de minst waarschijnlijke optie. Je kan op de command line nslookup gmail.com intikken en deze controleren met een online dns service om te kijken of deze overeen komen
Wat vinden jullie hiervan?? Ben ik besmet met virussen?
Alvast bedankt