heb ik een virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

h 3 n k

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2008
hallo,

ik heb denk ik een virus op deze computer, niet zeker.
ik heb avg 8.0 free edition, SUPERAntiSpyware Free Edition en Malwarebytes' Anti-Malware. ik heb ze al laten scannen maar niet gevonden. ik ben er toch vrij zeker van dat er een virus op zit. hoe kan ik dit zeker weten?

mvg,

h 3 n k

omdat:
1, als ik start uitschakelen duurt het ongeveer 12 min voordat het schermpje komt met die 3 knopjes (stand-by uitshcakelen en overnieuw opstarten)
2, als ik dan eindelijk dat schermpje krijg en ik klik op uitschakelen komt er 2x een scherm met dat iets vastloopt en dan moet ik op nu beindigen klikken, anders sluitie niet af
3, soms word ik zo van msn en internet afgeknikkerd, dan is mn website weg en sluit msn helemaal af
4, ik speelde vroeger een spel (warrock) en sinds een tijdje kan ik dit ook niet meer spelen ivm datie gewoon vastloopt,

ik zal dadelijk wel even die kaspersky kijken wat die vind

Xp ? Vista?
Al een systeemherstel gedaan naar een situatie dat alles okay was?

Klinkt niet als een virus eerlijk gezegd.

sorry, ik ben een paar dagen weg geweest en ik had problemen met internet. hoe dan ook ik ben nu de scan aan het doen, warschijnlijk duurt het best wel lang want met avg moest hij ook iets van 400,000 bestanden scannen

(ik snap echt neit warom zoveel aangezien ik eentijd geleden herinstallatie heb gedaan)

ik post dadelijk wel wat hijheeft gevonden

=)

okey, ik heb de scan gemaakt dit heeft hij gevonden
ik heb gewoon My Computer aangeklikt, is dat goed of niet?
hoe dan ook hier de uitslag van de scans van My Computer

(weet niet of ik de goede link heb gepost, want dit is de eerste keer dat ik een plaatje upload)

nou heb ik geprobeerd die bestanden te zoeken, in deze zat een virus:
D:\Documents and Settings\All Users\Application Data\SwiftSwitch\swiftswitch(install).exe
maar toen ik bij All Users kwam, kon ik de map application data niet vinden. die stond er niet bij! dus hoe kan ik dat virus nou verwijderen?

in het andere virus, de 3de kon ik wel vinden maar ik heb dat bestand gescand met AVG 8,0 Free maar hij kon er niets in vinden! wat is het beste wat ik nou kan doen, gewoon shift-delete ? of met pointstone shredder verwijderen (een programmatje wat alle sporen wist, heb ik ergens gedownload geen idee of het werkt maar ik heb hem wel dus als iemand hem kent :P )

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan