Heb ik hem nou wel of niet?????

Status
Niet open voor verdere reacties.

petje11

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2002
Dit staat er in mijn logs van mijn virusscanner:

PC-cillin 2002 Log List
Time,Event,Source Type,Virus Name,File Name,First Action,Second Action
11:46,Real-time Scan,Email,WORM_MYDOOM.M,edgar.martini@freenet.de,Clean Fail,Pass,
11:46,Real-time Scan,Email,WORM_MYDOOM.M,MAILER-DAEMON <MAILER-DAEMON@planet.nl>,Clean Fail,Pass,
11:46,Real-time Scan,Email,WORM_MYDOOM.M,Mail Administrator <postmaster@planet.nl>,Clean Fail,Pass,
11:46,Real-time Scan,Email,WORM_MYDOOM.M,Mail Administrator <postmaster@planet.nl>,Clean Fail,Pass,
20:04,Real-time Scan,Email,WORM_MYDOOM.M,Automatic Email Delivery Software <MAILER-DAEMON@planet.nl>,Clean Fail,Pass,
20:04,Real-time Scan,Email,WORM_MYDOOM.M,e.spliethof@chello.nl,Clean Fail,Pass,
20:04,Real-time Scan,Email,WORM_MYDOOM.M,Bounced mail <MAILER-DAEMON@planet.nl>,Clean Fail,Pass,
20:04,Real-time Scan,Email,WORM_MYDOOM.M,www.joanlansie@wanadoo.nl,Clean Fail,Pass,

Wat moet ik er nou mee??
De betreffende mailtjes heb ik verwijderd.
Systeem daarna gescant geen probleem zegt ie.

Bedankt voor het idee Tanja maar jou link scant met pccillin en die heb ik ,geupdate en wel dus ik zie niet in wat de meerwaarde is.

Laatst bewerkt:
Toch maar ff gedaan Tanja , maar wat ik al zei ik had al gescant en géén virus nu dus nog niet.

Maar waar het mij om gaat is, dit zijn dus blijkbaar mailtjes met een virus erin. Nu ben ik al niet zo happig op mailtjes met bijlages dus er is geen probleem alleen maar dat ik een beetje simpel word van al die mailtjes die ik krijg van mensen die ik niet ken.
Is daar wat aan te doen behalve een nieuw e-mailadres nemen?

1. Een online virusscan van je provider mits die deze service al dan niet betaald of gratis levert.

2. Een mailfilter instaleren waarmee je ongewenste mail eruit filtert. Voorbeeld hiervan is Mailwasher!! Hiermee verwijder je ongewenste of verdachte mail van de server en komt dus nooit in je Postvak.

@ Raymond,

Symantec?? Dat is toch Norton? Nee ,dank je. Heb al genoeg problemen gehad met dat programma.

Enige wat je kunt doen lijkt me is inderdaad mailwasher installeren. Ook zorgen dat je niet overal je emailadres achterlaat.

Hoe vaker je emailadres op andere pc's voorkomt, hoe groter de kans op dit soort mail.

pfoei niet te snel raymond,

1. heb ik al, niet dus :o

2. heb ik gehad, maar werd er een beetje simpel van dat ik dus elke keer eerst met mailwasher naar mijn mail moest kijken. Mailwasher had ik voor de spam maar er zit nu bij mijn provider een spamfilter op dus mailwasher gebruik ik niet meer.Verder werkt het progje wel goed.

Laatst bewerkt:
Je hebt al een online scan van je provider?? Hoe kom jij dan aan geïnfecteerde mailtjes. Die moet hij er wel uithalen voordat jij ze binnen krijgt anders kan je die net zo goed opzeggen.

Geplaatst door Raymond Bos

Scant online dus instaleert niks....

:p

Is dus niet waar, hij installeerd wel degelijk wat. Hij vraagt wel netjes om toestemming, maar er moet wat geinstalleerd worden anders werkt het niet.

Je hebt al een online scan van je provider??

erhm nee, is waar ook, heb toen een aanbieding gehad, nooit meer op gereageerd.:o :o :o
(was ik dus iets te snel met antwoorden, zonder na te denken dus)

Laatst bewerkt:
tip

het zijn allemaal goedbedoelde adviezen, je hoeft ze geen van allen op te volgen hoor.

Mijn ervaringen: Geen enkele merk virusscanner is 100 betrouwbaar, (uiteindelijk zijn ze er allemaal op uit om jou dat pakket te laten kopen)
Wat ik regelmatig doe is andere on-line scanners even checken (zoals hiervoor genoemd)
kost niets, instaleert uiteindelijk niets definitiefs en je zult zien dat wat een er niet uithaalt, vaak wel gezien
wordt door de ander

Kijk maar wat je wilt

Dat weet ik, soetekg

Dus iedereen bedankt,
:thumb: :thumb: :thumb:

Ik leer voorlopig wel met die k**** mailtjes leven,Het is niet anders.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan