Heb ik het mis ?? Systeem voor Games

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankdubbe

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2008
Ik heb zo mijn bedenkingen Bij het aanschaffen van een High end Systeem voor gamers
Een High end systeem van ongeveer 1200 Euro zal het na 4 jaar ook
wel voor bekeken houden voor de gamers onderons. Je kan dan nog maximaal een 300 euro ervoor krijgen tweedehands
Ben je dan niet beter van een budget systeem met goede videokaart
van rond de 700 euro??
Deze kan je dan bv na 2.5 jaar vervangen, en een redelijke tweedehands prijs krijgen
Als je dan een nieuw budget systeem koopt zal deze dan waarschijnlijk meer up to date zijn dan het 4 jaar oude High End systeem..
Of heb ik het mis ????
Db

Ik deel uw mening niet. Een budgetsysteem zal altijd te weinig power geven om een zwaar game goed te kunnen laten draaien op hoge resolutie. Maar er is wel een oplossing zonder geljk de hoofdprijs ut te geven. Kijk waar de meeste power nodig is voor een game en vervang alleen dat in de bestaande PC. Vaak is dat de videokaart. Voorop gesteld dat de huidige PC over een moederbord beschikt met een PCie slot, dan heeft u keus zat. Als u bijvoorbeeld een ATI uit de 58xx reeks koopt dan kunt u weer jaren vooruit en flitsend games spelen. De beste prijs/prestatie verhouding geeft op dit moment de ATI 5850. Kost wel rond de 250 euro, maar dan heeft u ook een heeele snelle kaart. Mogelijk dat er wel een nieuwe voeding aangeschaft moet worden want een voeding van minstens 500 watt is wel een vereiste. Die koopt u voor zo'n 70 euro. Dus voor zo'n 320 euro heeft u weer een flitsende game pc.
Zie http://tweakers.net/reviews/1504/3/...anuari-2010-game-en-high-end-gamesysteem.html voor een alle onderdelen voor een gaming systeem.

Ik deel uw mening niet. Een budgetsysteem zal altijd te weinig power geven om een zwaar game goed te kunnen laten draaien op hoge resolutie. Maar er is wel een oplossing zonder geljk de hoofdprijs ut te geven. Kijk waar de meeste power nodig is voor een game en vervang alleen dat in de bestaande PC. Vaak is dat de videokaart. Voorop gesteld dat de huidige PC over een moederbord beschikt met een PCie slot, dan heeft u keus zat. Als u bijvoorbeeld een ATI uit de 58xx reeks koopt dan kunt u weer jaren vooruit en flitsend games spelen. De beste prijs/prestatie verhouding geeft op dit moment de ATI 5850. Kost wel rond de 250 euro, maar dan heeft u ook een heeele snelle kaart. Mogelijk dat er wel een nieuwe voeding aangeschaft moet worden want een voeding van minstens 500 watt is wel een vereiste. Die koopt u voor zo'n 70 euro. Dus voor zo'n 320 euro heeft u weer een flitsende game pc.
Zie http://tweakers.net/reviews/1504/3/...anuari-2010-game-en-high-end-gamesysteem.html voor een alle onderdelen voor een gaming systeem.

Bedankt voor de Tip
Welk moederbord/processor raad u me aan zonder te gekke uitgaven te doen
ie5-è series ???
vele dank; na vele post bent u de enige hulpzame ziel die me een lichtje in de duisterins bied
Er is zodanig veel opde markt dat ik het echt niet weet

MMZ moet je eerst de rest van de pc niet weten?? mobo / cpu / geheugen ect.
Als de TS z'n huidige systeem post :) is inderdaad alleen een upgrade nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan