Heb ik last van een virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ZoneAlarm

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 apr 2008
Berichten
3
Hallo,

Gister was er nog niks bijzonders aan de hand met de computer. Tot ik hem vandaag opstarten, eerst hoorde ik wat raar getik uit de computer komen en duurde het laden wat lang dus besloot ik hem opnieuw te starten. Dit keer was het getik weg maar het opstarten duurde nog steeds heel lang normaal zon 15 seconden en nu wel 2 minuten.

Als ik rechts klik op bestanden duurt het behoorlijk lang voordat het lijstje komt en ook progamma's starten duurt een eeuwigheid. Verder zijn sommige bestanden niet meer gelinkt aan progamma's dan vraagt hij dus bij het openen wat ik wil gebruiken om het open te maken. En nu keek ik in mijn program files map en daar ben ik de mappen van n t/m z kwijt. Maar schijnbaar staan ze nog wel op de computer want ik probeerde er een weer te installeren en toen stond er dat ik hem al geinstalleerd had.

Ik heb de computer al gescanned met ad-aware en avg free die vonden niks bijzonders. Verder heb ik de computer nog gescanned met Kaspersky die aangaf dat iets genaamd: backdoor.win32.frauder.al zich op mijn computer bevind. Ik kreeg het idee dat kaspersky niks kan verwijderen en de andere scanners zien het niet. Nu heb ik wat gegoogled en las ik ergens dat het een high risk bestand was dus zou het daar aan kunnen liggen? en hoe verwijder ik het?

Bedankt voor het lezen!
 
Ik denk eerder aan een harddisk die bijna overleden is.
Maak alvast een backup.
 
Bedankt voor je snelle reactie, kan ik het controleren zodat ik het zeker weet? Koop liever geen nieuwe hardeschijf als het ook iets anders kan zijn.
 
Phoe, ja iets met everest ofzo.
Maar als je de hdd nu gaat "stressen" met een test, en hij is defect aan het raken, kan dit zeer snel verergeren.
Dus adviseer ik toch eerst een backup.
 
Op de website van de fabrikant van de harde schijf is altijd wel een diagnostisch programmaatje te vinden om de schijf mee te controleren.

Ook is er in het bios een optie om S.M.A.R.T (Self-Monitoring Analysis and Reporting Technology) in te schakelen voor de harde schijf.
Wanneer je harde schijf dan wat kuren begint te vertonen zul je bij het opstarten al een melding krijgen van S.M.A.R.T.
 
Geloof me,
zodra de HDD begint te tikken is het einde oefening.
Back up nu het nog kan.
Paul-RT heeft gelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan