Heb ik me pc gesloopt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tstar

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2008
Hallo allemaal!

De laatste tijd is mn computer nogal traag dus kwam ik op het id een ram kaartje uit een oude pc te hale en deze vervolgens in mijn computer te doen. Zo gezegd zo gedaan.. Ik breek mn pc open en zie twee rammetjes staan, maar om er 1tje uit te kunnen halen moest ik eerst de videokaart verwijderen omdat deze in de weg stond. Dus, ik haal die videokaart eruit, verwissel een rammetje van 256 mb voor een 512, zet de videokaart weer terug zoals ie erin zat en doe de kast dicht. Alle stekkers erin en met een druk op de knop gaat de pc weer aan.. maar nu komt het, het beeldscherm reageert niet meer. Het blijft maar op standby staan en als ik em dan aan en uit doe blijft het beeld zwart en gaat ie na een tijdje weer op standby.

Ik denk, ik zal het wel fout erin gedaan hebben. Maarja alles zat er toch goed in, toen heb ik alles maar weer terug gezet zoals het oorspronkelijk was, maar weer deed het beeldscherm het niet.

Volgens mij heb ik iets verkeerds gedaan? Ik hoop niet dat mn pc nu stuk is..

Is er iemand die weet wat er aan de hand is? Alvast bedankt!

Tim

P.S. Hopelijk heb ik dit gepost in de juiste sectie..

krijg je geen piepjes bij het opstarten?
dat je geen beeld krijgt kan aan het net ingezette geheugen liggen.
Als je de oude weer terug zet doet alles het weer normaal?
Of je hebt toch het een en ander niet goed vastgezet.

Nee, geen piepjes.
Ik heb alles weer teruggedaan zoals het was maar 't doet het nogsteeds niet. Ik heb echt 4x opnieuw alles erin gedaan om te zorgen dat alles er echt goed in zit. Het kan toch niet zijn dat ik iets kapot gemaakt heb? Ik heb gwn alles rustig verwisseld enzo, geen wild getrek en geduw.. Er zijn vast geen onderdelen dat als je die aanraakt ze stuk gaan neem ik aan..?

Gekke vraag, maar heb je misschien zowel een onboard videokaart EN en gewone extra videokaart?

Hmm, ik moet eerlijk toegeven dat ik er niet zoveel van weet. Er zitten 3 van die grote plaatjes onder in de pc, waarvan ik van 1 cker weet dat het een video kaart is ( die zit in de bruine aansluiting) de rest in een witte.. Maarja aan 1 van die 2 andere kaarten zie ik wel 2 snoertjes zitten die er gemakkeliujk uitkunnen. Dunne grijze snoertjes met een zwarte kop met een rare vierkantige aansluiting. Kan het miss zijn dat die in de verkeerde zitten of heeft dat niks met beeldscherm temaken? Want de computer start wel normaal op, moet ik er wel bij vertelle dat ik een rood lampje ong de 5 eerste seconde zie knipperen als ik hem aan doe.. Het is mij een raadsel

is het mogelijk foto's te maken van de achterkant van de pc ?

Ja ik kan denk ik wel wat foto's maken, er is alst goed is net een nieuwe camera in huis. Ik zal proberen ze vandaag te poste, anders wordt het morgen!

eigenlijk ook een beetje daarboven. : ) Sorry

reset je mobo eens via jumper, kan je nie vinde? haal dan ff de batterij een paar min eruit ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan