Heb ik te weinig RAM-geheugen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

KJDG31287

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 nov 2013
Goedemiddag, ik probeer even een Dongel te installeren op de notebook van mijn ouders. Nu is dit inmiddels gelukt, echter geeft deze een erg lage snelheid aan; 6 kbps up en 30 kbps down. Zou dit kunnen komen doordat de notebook te weinig RAM geheugen heeft?
Voor zover ik met mijn minimale verstand van computers naar de oorzaak zoek, kom ik tot de conclusie dat de notebook wellicht niet aan de minimale systeemeisen voldoet.
Deze zijn 100mb beschikbare schijfruimte en 512 mb ram.

Als ik via taakbeheer bij de prestaties kijk, zie ik beschikbaar fysiek geheugen 454mb van de totale 1014mb. Het kernelgeheugen is 190mb in wisselbestand en 42mb niet in wisselbestand.

Bij de processen staat explorer.exe op 16.044kb, gevolgd door nog een aantal kleinere processen onder de 4000kb.

Bij toepassingen staat alleen 'deze computer' geactiveerd.

Op de harde schijven is ook nog genoeg ruimte volgens mij; C: 143gb van 191gb beschikbaar en D: 23gb van 39,9gb beschikbaar.

Is er iemand die hier meer verstand van heeft? De notebook is opzich wel redelijk traag, maar normaal gesproken werkt ie prima op wifi. Helaas voor mn ouders duurt dat nog 20 dagen voordat KPN Glasvezel geactiveerd wordt ivm een verhuizing.

Bvd,
Kevin de Groot

Misschien begrijp ik het niet goed, maar bij de aanschaf zat Windows 7 er al bij. Dus die zou er dan toch ook normaal op moeten functioneren?

Is er een mogelijkheid om ram geheugen op te schonen oid?

Bovenstaand advies van Eniotna44 is niet over nagedacht. Ik vind knap dat Eniotna44 een geheugenreepje kan aanraden zonder ook maar merk en type van de notebook te weten. Tevens past aangeraden geheugen per definitie niet in een notebook.:confused:

Bovenstaand advies van Eniotna44 is niet over nagedacht. Ik vind knap dat Eniotna44 een geheugenreepje kan aanraden zonder ook maar merk en type van de notebook te weten. Tevens past aangeraden geheugen per definitie niet in een notebook.:confused:
Sorry was niet goed aan het lezen en wist niet dat het over een notebook ging, dit is een mooie algemeen stickje wat veel gekocht is met goeie review op Tweakers :) Sorry nogmaals.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan