heb ik wel of geen dvd brander

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvb1985

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 sep 2010
Ik heb laatst een nieuwe computer gekocht. Omdat ik slechts weinig gebruik maak van een brander heb ik er verder niet meer op gelet of deze er wel bij zat.
Als ik kijk bij apparaatbeheer dan staat er:

IHM 6RSXU3G SCSI CdRom Device

Wanneer ik deze term invoer bij google dan komen er geen zoekresultaten tevoorschijn. Dus weet iemand misschien of dit wel of geen DVD brander is? of is het enkel een dvd speler?

mvg

Kijk gewoon op de cd/dvd speler zelf langs de buitenkant ;)

CD is gewoon CD
CD-RW is cd kunnen schrijven

DVD rom is gewoon lezen denk ik
DVD-RW schrijven

DVD multi recorder is alles..

Ik kan je in ieder geval vertellen dat het een chinees product is haha. Maar goed wat niet tegenwoordig.
Je kunt natuurlijk ook een lege dvd in de speler leggen en zien wat er gebeurd, mits je wel in het bezit bent van brandsoftware. Maar Windows is zelf ook voorzien van brandsoftware dus in theorie moet de pc een melding geven wat deze eventueel met de lege schijf kan doen.

grtjs jjw

Heb je een computer gekocht of een server?

"SCSI CdRom"
Als ik dit lees dan lijkt het mij een SCSI cd-rom SPELER.
En een SCSI aansluiting zit vaak in servers.

Misschien handig om het merk en model van je "computer" te melden.

zal vast wel staan op de brander zelf :)
op de voorkant, staat er DVD-RW dan kan je branden
staat er DVD-ROM dan kan je alleen lezen

Hallo mvb1985.

Voor mij lijkt het er op dat je een virtuele CD/DVD speler software op je pc heb staan.

Controleer eens of je ergens iets van een virtual drive software is geinstalleerd en of er een schijf gemount.

Ik heb zelf zoiets bij apparaaten beheer staan maar dan met iets andere letters die voor SCSI CdRom Device staan ,en die is voor deamon tools wat een virtual CD/DVD speler software is.
Maar het kan ook zijn het gaat om een virtuele harde schijf.

Groetjes.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan