heb moeten formateren, welke programmas moet ik nu terug allemaal installeren??

Status
Niet open voor verdere reacties.

gethez

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
hallo,

ik heb net door het avg corrupte update alles moeten formateren...

hoe moet ik een service pack (3) downloaden??? vergeet niet ik heb xp home en moet dus ALLES herinstalleren....

gewoon de automatische update van microsoft aanzetten.
Dan gaat het helemaal vanzelf.

heb je nog een paar tips??? lol

ik heb geen msn meer geen divx , nikske

noem maar alles wat er in je opkomt...:D

Begin met een firewall te installeren, bv COMODO
Een schone XP (SP1) installatie is zo kwetsbaar als een baby, en je zult nog heel wat tijd op het internet moeten doorbrengen voor dat je alle updates weer binnen hebt.
Zorg na de firewall voor een virus scanner, heb je genoeg van AVG probeer dan eens Avast of Antivir of nog een andere voor je verder gaat.

ik heb comodo als firewall alleen ingesteld,

maar toch is er bij de installatie nog een soort van antivirus bijgezet (terwijl ze dat als een aparte installatie aanboden en ik dit niet gekozen heb)

hoe krijg het zo dat ik de firewall alleen heb?? want ik heb gehoord dat je beter geen 2 antivirussen samen laat lopen omdat ze niet elkaar zouden tegenwerken...

ik heb de divx geinstalleerd maar ik heb nog steeds geen geluid

Geen probleem. De producten van Comodo zullen onderling geen problemen opleveren.

De Virus scanner werkt 30 dagen gratis, daarna kun je kijken wat je er mee doet.

Je hebt dus een virusscanner en een firewall, dat zijn twee verschillende dingen.
Zeg maar een herdershond die rondjes loopt door je huis en een zwaar kettingslot op de voor en achterdeur.
De combinatie is dubbel veilig, want je 'hond' kan niet overal tegelijk zijn en problemen hoe je liever buiten ipv ze oplossen als ze al binnen zijn.
Overigens is alleen een firewall niet voldoende. Net zoals je post door de brievenbus krijgt gebeurd dat op je PC ook.
En helaas is de post niet altijd te vertrouwen, soms gaat het mis... zeg maar een bombrief of een poederbrief... handig om dan een hond te hebben die je waarschuwt toch.

Laatst bewerkt:
wat is een firewall eigenlijk??

ik heb gezien dat ie divx als een bedrijging ziet...

hoe kan ik zorgen dat hij die toestaat??

De firewall van Comodo is erg scherp, je moet hem vertellen of je een programma vertrouwd, dus door de deur wilt laten of niet.
Alles is in principe een gevaar en zo gaat Comodo er ook mee om, je moet zelfs voor de updates van Comodo toestemming geven aan Comodo om deze van het internet te halen...

Nu kan je Divx wel vertrouwen, Vinkje bij remember bij anwser en dan op op Ok klikken.
Comodo leert zo welke programma's jij vertrouwd, je oordeel wordt hier dus wel gevraagd, maar zo ben je wel in controle over wat er op je PC gebeurd.

N.b. is het een melding van de firewall of van de virus scanner?
De firewall geen een popup scherm rechts onder waar je akkoord kunt geven of niet op een bepaalde actie.

Laatst bewerkt:
Zo een paar tips:
1. Kijk in Apparaatbeheer (Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc) of daar nog apparaten staan die niet herkend zijn (dus met een geel uitroepteken ervoor). Installeer drivers voor die apparaten, meestal bij de fabrikant van je moederbord te halen, tenzij het (ook) insteekkaarten betreft, dan moet je (ook) zijn bij de fabrikanten van de insteekkaarten.
2. Codec packs: http://www.free-codecs.com
Je zou bijv. K-Lite Codec pack kunnen installeren. link
3. Firewall: I.p.v. Comodo zou je ZoneAlarm Free kunnen installeren (minder uitgebreid, maar daarom ook minder moeilijk voor een beginnende computeraar). link
4. Anti-Virus: Omdat AVG ondertussen is bijgewerkt, zou je weer AVG Free kunnen gebruiken. link

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan