heb nieuw geheugen geplaatst is ook zichtbaar maar niet beschikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnyhyper

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2005
heb voor mijn zoon het interne geheugen verdubbeld vanwege een nieuw spel van 4GB naar 8 GB,
na install opnieuw opgestart en via config scherm idd is 8GB intern geheugen aanwezig waarvan
3,25 GB beschikbaar dus helaas geen geheugen genoeg voor nieuwe spel
wat doe ik fout?

Alvast mijn hartelijke dank voor jullie hulp

Laatst bewerkt:
Hoi Johnny

Bij deze probleem je moet liever gegevens van je systeem hier plaatsen type van je moederboard enz..
zodat je ook een goeie en juiste tip voor kan krijgen, of je wel goede en compatible geheugens geplaatst hebt dat ze kunnen zien, en ook zodat tipgevers kunnen via type van je moederboard zien hoeveel geheugens ( RAM-reepjes ! ) die in werkelijkheid hebben kan etc..

heb nog aanvullingen zit een amd processor in amdathlon II X3 450,500 gb hdd met os w7 32 bits

Een 32 bit OS kan maar tot 4GB adresseren en daar gaat de geheugenadressen voor de hardware vanaf, zie aan een 64 bit windows 7/8.1/10 te komen.

Hoi hoi ben net terug ...:(

:shocked: 32 bit dus ?? jej jej ben bang ook net zoals dit lange Pier zei dat je systeem niet meer dan 4GB geheugen hebben kan ( En 8 GB kan wel als maar systeem 64 bit is ! ) zo is rond te lezen ook over jouw amdathlon II X3 450,500 ..
Tenslotte en bovendien jij bent nu W10 installeren bezig ( toch ? ) waarschijnlijk dat deze game ( welke game ? ) ook nog bij W10=OS niet ondersteund kan worden etc..enz..

Laatst bewerkt:
Zoals Lange Pier al aangeeft, bij een 32 bit windows heb je maar max 3.25GB beschikbaar, alles daarboven kan met een 32 bit windows niet geadresseerd worden.
Je zal in dit geval een verse 64 bit windows moeten installeren.

Dat geldt dus ook voor Win 10. Als je nu de update naar Win 10 aan het downloaden bent zal dat ook de 32 bits zijn.
Je kunt niet van 32 naar 64 bits upgraden, daarvoor is een nieuwe, schone installatie vereist.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan